Måndag.

Idag fick gamla röda bara en liten lugn barbacka tur i skogen, inte mycket att säga om det förutom att han skötte sig fint och var pigg och glad. :) 
 
 
 
 
Stina fick ett trimpass i ridhus med kandar. Hon var mjuk och helt okej stilla med huvudet, men dock jävligt lat, och ingen pisk eller sporrar hade jag heller så jag fick jobba lite med mina omusklade ben! ;) Tränade lite enkla byten, byten, sluta i galopp, skänkelvikningar, förvänd galopp osvosv. :) 
 
 
 
 
Sist ut för dagen var Lilla Älg, hon fick gå hoppträning för Ninna. Åh fina fina häst! Hon är ju ganska underbar ibland. Till en början kanske jag inte fick den bästa känslan, men sista rundan kändes väldigt bra, självklart är det otroligt mycket att slipa på, men det känns som att det går framåt iaf och hon hoppar bara finare och finare. 
 
Galoppen var väldigt bra idag, inte alls mycket korsgalopp, huvudet var i lite bättre position, visst kryper hon helst ihop eftersom det krävs mer arbete från hennes bakben att gå i en högre, mer bärande form, men ibland kommer hon upp riktigt bra och kan då fokusera bättre på hindren. 
 
Jag vill dock ha lite mer sug mot hindren fortfarande, men det kommer nog sen när hon blivit starkare i den högre formen osv, hjärta har hon iaf och även viljan att göra allt rätt, och på sista tiden har hon ju till och med visat lite teknik, så om jag har tur och lyckas ta tillvara på henne på rätt sätt så kan detta nog bli rätt bra tillslut. :) 
 
 
 
 
Lilla Quando fick vila idag, jag kom på att han hade gått väldigt hårt på sista tiden och kom inte riktigt ihåg sist han vilade, heh. Så ja det var nog dags för han att få en helledig dag. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0