Lördag.

Fy satan vilket äckligt väder det var imorse, snöstorm och kallt som satan. Men ja hästarna vill ut ändå... 
 
 
Iaf så åkte vi till ridhus med Stina och Castro, där jag red lektion för Fia på Stina och mor min åkte runt på Castro. 
 
Stina var på otroligt dåligt humör idag.. Fy vad arg hon kan bli ibland den där lilla ponnyn. Dock blev hon väldigt fin när hon kom ur det där och jobbade med mig istället för emot mig! Grejen hon blev sur på var att jag tvingade henne att jobba med hela kroppen i öppna och inte bara sega sig fram och knappt röra sig framåt. Men som sagt när hon väl orkade lägga tid på att lyssna och försöka så blev hon riktigt fin! :) 
 
 
 
Och ja Castro, han lösgalopperades och behövde inte jobba mycket idag, men det klagar väl inte han på. Jag blir dock lite smått irriterad på henne när hon rider runt på långa tyglar och inte lägger mycket fokus på att jobba han klokt. ;) Jaja glad är gubben iaf och det är väl det som är huvudsaken. 
 
 
 
 
Sen åkte vi till ridhuset med Älg och Lilleman och löshoppade dom. Första gången vi lastar Lillen i Larven och han har inte heller åkt transport sen han kom ut till oss, och ja då gick det ju inte speciellt bra att lasta, han gick omkull och jag fick en spark i huvudet. Så ja vi började lasta typ 1h innan vi skulle vara där och var beredda på att det skulle ta lång tid, men ack så fel vi hade, han gick rakt in utan problem. Vi är nog fortfarande i chock. Heh. Duktig bebis! 
 
Sen var det ju även första gången han löshoppades och även första gången han var i ridhus. Han var så himla cool hela tiden, visst gnäggade han lite, men annars var han jättejätte duktig! Hoppade fint gjorde han också, dock tyckte han att det var lite läskigt när det blev en oxer, men ja med tanke på att det var första gången och väldigt många nya intryck osv så kan han inte ha skött sig mycket bättre. Dock fick han lite vårkänslor osv, inget han visat förut. heh. 
 
 
Min duktiga lilla sötnos! 
 
 

Älgen skötte sig som vanligt väldigt bra vid löshoppning. Frambenen kan ju förbättras, men ja bakbenen är ganska så fina iaf och bjudningen är det inte någe fel på. Hon tycker det är kul att hoppa den där lilla hästen! Tror sista hindret låg på kanske 1.30m, vilket hon hoppade ganska lätt över. :) 
 
 
 
Herr Q fick vila idag då han varit lite känslig i sin vänsterhov nu två dagar. Märkte igår att han inte såg helt ren ut när jag longerade och på kvällen när jag gick igenom hans ben+hovar klokt så reagerade han när jag tryckte på strålen, så ja även han har blivit lite "förstörd" av snösulorna. 
 
Men ikväll så reagerade han inte alls lika mycket och såg även bättre ut på volt. Jag får kolla lite närmre imorgon och se hur han ser ut och om man kanske kan ta en liten ridtur på mjukt underlag, tanken är ju att han skall hoppträna på Måndag, men ja vi får se hur han ser ut imorgon när det är ljust och fint! :) 
 
 
 
 
 
Sen ljög jag faktiskt här om dagen när det var någon som frågade hur hög Lillen var. Jag sa att han var max 1.42m, men idag när vi mätte honom så var han faktiskt hela 1.46m. Så snart är han inte minst i stallet längre! ;) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Castro och jag är såååååååååååååå tajta ;)
Mamma

2014-03-16 @ 21:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0