Kommentar+Svar

Anonym

Hur gick det på tävlingen och hur många hästar hade du med?

 

Svar: Nja jag kan väl inte påstå att det gick speciellt bra! ;) 

 

Jag hade bara med Stina och hon gick en La:1 och sen en Msv C:2 eller 1a eller vad det nu var. Den sista var dock utom tävlan eftersom det var för få startande. 

 

För det första så var Stina väldigt taggad, vilket hon alltid är första tävlingarna, detta gör att jag spänner mig och då för jag över det till henne. På framridningen kändes hon väldigt fin, men sen när vi kom in på banan så fick jag till en början blackout och kom inte ihåg banan, så då satt jag halva programmet och bara tänkte på hur fan jag skulle komma upp rätt på medellinjen i slutet av programmet, jag hade glömt bort skritten vilket gjorde att när jag gick igenom programmet i huvudet så kom jag upp på medellinjen åt fel håll, alltså från dommarna och inte mot dom, det blir ju lite konstigt att hälsa åt fel håll liksom. ;) 

 

Så ja eftersom jag inte koncentrerade mig så blev ridningen väldigt slarvig och jag gjorde massa missar som jag inte brukar göra. Så ja det var lite surt. 

 

Tror att vi fick 66% och hade 2 poäng mindre än den som vann, jävulskt surt då Stina faktiskt ville vinna! Dum matte! Första gången vi inte vinner när vi rider det programmet också! Dåligt! ;) 

 

Andra klassen red jag bättre men det blev ändå ganska många missar som drog ner ganska mycket. Tex så var hon för böjd i öppnorna, enkla bytena misslyckades vi med helt, sen visade jag ingen halt i ryggningen osv, och detta drar ner väldigt mycket. 

 

Men ja Stina är jag väldigt nöjd med, hon är ju en liten prinsessa som verkligen försöker göra rätt fast hennes matte inte är helt med på vad som händer och sker. ;) 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0