Kommentar+Svar

Anonym

Har han martingal på sig?

 

Svar: Nej det är inte en martingal utan en ponnygraman. Det finns någon speciell longerinspänning som man sätter på detta vis och fungerar på samma vis, men det går lika bra med en graman. Sen har jag bara satt ett stigläder runt halsen och trätt igenom gramanen där då Q går i en väldigt låg form när han börjar bli trött och då är jag lite orolig att han skall trampa på gramanen. :) 

Sen så brukar jag inte ha något träns/bett på dom när jag longerar då jag inte vill att de skall få drag i munnen, de har nämligen en liten tendens till att börja busa när man låter dem gå på lång lina och då vill jag inte att det skall bli obehagligt i munnen. Sen går dom i precis samma form och arbetar lika bra i grimma så då kan de lika gärna få gå i det! :) 

 

Jag kommer nog skriva ett litet mer ingående inlägg om detta, vad jag tycker är bra med det osv, men just för tillfället får detta räcka. ;) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0