Kommentar+Svar

Anonym

Hur många olika hästar rider du för tillfället?

 

Svar: För tillfället är det Caprinha, sto 7år, 1.70m+(?), som jag hoppar på Torsdagar och skall även tävla henne lite tills det att hon blir såld. :) 

 

Sen skall jag och Jennifer försöka börja träna tillsammans iaf en gång i veckan med våra hästar, jag måste bara hitta någon transport att låna, eller lyckas typa ner våran buss till B-kort (vilket hade varit det absolut bästa). Och då skall hon få hoppa mina och jag hennes, hade varit väldigt kul/lärorikt att få se mina hästar med någon annan duktig på ryggen! :) 

 

 

 
 
Anonym
 
 
Har du några planerade tävlingra framöver?
 
 
 
Svar: Stina skall väl tävla dressyr i helgen och sen helgen efter det så skall jag tävla Älgen, Caprinha och kanske Castro (om han hinner komma igång klokt tills dess). Men annars har jag ingen tävling inplanerad, jag skall nämligen kanske iväg till fastlandet med två hästar efter WRKs tävling i några veckor, inget helt bestämt ännu, men ja därför har jag inte planerat några tävlingar! :) 
 
 
 
 

 
 
Anonym

Söker du jobb eller trivs du bra med att rida hela dagarna och bara jobba lite på Dahrve ibland? :-p

 

Svar: Visst trivs jag bra med att hålla på med hästarna varje dag och sen jobba ibland på Dahrve, det är ju ett väldigt soft liv liksom, men nja det är väl inte optimalt för ekonomin osv, det bästa hade ju varit om jag var heltidsanställd någonstans (helst Dahrve såklart eftersom jag trivs väldigt bra där, heh). 

 

Men nej söker jobb gör jag faktiskt inte, jag borde, men jag gör inte det. Och detta är nog en kombination mellan lathet, mer jobb innebär mindre tid till hästarna, känns som om jag skulle skaffa dagligt jobb här så blir jag fast på ön förevigt(heh), men ja snart är det sommar, vilket innebär mer jobb, både på Dahrve och travet, där jag även skulle få sitta i entren mer, vilket innebär att jag tjänar 300:- extra de dagarna (jobbar dock typ bara 1h längre än annars också), så ja då är det ju helt okej, men till hösten måste jag försöka hitta något annat jobb. Att ha 5 hästar är ju inte precis gratis liksom, även om vi har egen gård och billigt hösilage osv. 5 hästar är fortfarande 5 hästar. ;) 

 

 
 

 

Anonym

Vilken klubb tävlar du för och varför?


 Svar: Jag tävlar för SORK även iår då jag tycker att det är en väldigt trevlig klubb, alla är väldigt trevliga och det känns som att alla får samma möjligheter, eller hur man nu skall säga. 
 
Nu lär jag väl få massa skit när jag skriver detta, men jag tycker faktiskt att i WRK som jag tävlade för förut handlar det väldigt mycket om status, vissa har en högre status och makt och får då mer än andra, och sen så kan allt kännas lite snorkigt ibland osv. (kanske att det blibit bättre på sista tiden, jag vet inte)
Sen har man väl kanske tyckt ibland att de prioriterar lite lustig. Men ja visst finns det mycket positivt med WRK också, men SORK känns ändå mycket trevligare, lite lantligt liksom, medans WRK känns mer som en stadsklubb, om ni förstår hur jag menar?! 
 
 
 
 
 

 
Anonym

Har du film? Från träningen?

 
Svar: Tyvärr ingen film som jag kan visa här eftersom jag inte hade någon privat filmare med mig, men om ni går in på Jennifers instagram (@jenniferboberg) så kan ni se några filmklipp från när jag hoppade finhästen, samt lilla grå. :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Så du menar att du skall lämna mig här?:-((((((0

2014-03-05 @ 22:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0