Kommentar+Svar

Anonym

Hur gick det på Pay and jumpen och vilka hästar hade du med?

 

Svar: Hade bara med mig Quando då Älgen fått en liten liten hoppvila nu eftersom hon pressats ganska mycket på sista tiden, och jag vill ju att hon skall hålla i huvudet i hela livet och inte bara i typ ett år. ;) 

 

Eftersom Q inte hoppat speciellt kul på sista tiden så tog jag bara två varv på 1m, men nej inte det kunde vi göra felfritt heller, heh. Nej men i första rundan så rev vi ett hinder och i andra två stycken. 

 

Men jag är varken nöjd med mig själv eller med honom, jag red riktigt dåligt och han var väldigt nonchalant, 1m skall en häst på 1.65m+ kunna hoppa felfritt oavsett hur kasst hon där uppe rider liksom. ;) 

 

Har på senaste tiden börjat fundera över om han kanske kan sitta fast någonstans i kroppen eftersom han inte alls hoppar likadant som förut, det finns liksom inte någon power i han, förut var man ju livrädd när man hoppade han eftersom man aldrig visste om man skulle hoppa 60cm eller 1.60m, medans numera är man totalt kolugn eftersom den enda gången han kör på höghopp är när man är på han i upphoppet. Så på Onsdag kommer Lillemor och känner igenom han och förhoppningsvis så hittar hon något som hindrar hans språng, annars så har ja väl förstört han eller nått. ;) Heh 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0