Kommentar+Svar

Anonym

Hur gick det med din mamma? Är benet brutet så hon måste gipsa och ha kryckor? Tar det flera månader innan hon är bra? Fick hon åka ambulans? Kunde hon komma av den hästen hon red själv? Vad händer med dina inplanerade tävlingar nu? Ska du motionera alla djur själv från och med nu? Många frågor :-)

 

Svar: Nja det gick väl inte jätte bra kanske. Hon blev opererad igårkväll och ligger fortfarande kvar på lassis. Eftersom det var en öppen fraktur så ligger hon med en stålställning utanför benet, som sitter fast inne i benbenet, alltså fast i skelettet, då man helst inte gipsar vid denna sort av fraktur eftersom man inte kan tvätta såret på utsidan då. Antingen kommer hon sen att få platta+skruvar inne i benet (som jag har),ha kvar denna hemska ställningen eller gips, allt beroende på hur såret ser ut osv. 

Så ja kryckor kommer hon att gå på, till en början kanske även rullstol, precis som jag då. Mamma säger att hon kommer vara uppe i sadeln om 6 veckor, vad läkarna säger vet jag inte. Men sen har hon ju hoppat med brutna fingrar, gått med en arm som varit helt av utan att haft speciellt ont, blivit sparkad i huvudet två gånger så att blodet sprutat och då inte tyckt att det varit speciellt viktigt att åka in till sjukhus, osvosv, så ja hon är ju inte riktigt som alla andra! Var hos henne förut och då sa hon att hon inte hade ont, och jag tror inte att hon tagit några speciella smärtstillande, de på sjukhuset varkade väldigt impade av henne. Stålkvinnan Misan Jansson. 

 

Nej ingen ambulans, utan pappa fick komma med bilen och hämta henne, dock fick han köra in där ambulansen kör in vid sjukhuset, så röda volvon fick känna på hur det var att vara ambulans. ;) 

 

Hon ramlade av efter det att Castro sparkade henne eftersom Stina blev rädd och hoppade åt sidan och eftersom benet var av så hade hon ingen kraft att hålla i sig med (höger ben skadat och hon ramlade av åt vänster), men hon landade väldigt mjukt på marken så ingen skada skedd där. :) 

 

Eftersom jag inte har några inplanerade tävlingar (förutom här på Gotland då) så händer väl inget speciellt. Känner mig ändå inte riktigt i form för att åka iväg och när det är dags för det så lär hon nog vara ganska så återställd. 

 

Yes nu får jag rida/motionera mina hästar helt själv (vilket typ alla andra gör). Men ja om det finns någon som kanske har lust att rida ut med mig någon dag så är det bara att säga till, rid inte upp i Castros rumpa bara. ;) 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0