Full fart och ha kul.

Vet inte hur många gånger jag säger just den meningen (rubriken) varje dag, kanske skall komma på något nytt nu? ;) 
 
Nej ett tag till kan jag nog använda mig utav den, heh. Iaf så har Castro och Stina fått sig ett litet galoppjobb i skogen idag, fina galna lilla Castro. Fort går det, så det är bara att hålla i sig och be till Gud att man skall komma fram helskinnad, nej det kanske inte riktigt är så pass farligt, men som sagt fort går det, och Castro han är glad han. ;) 
 
Eftersom han faktiskt var lite smått lydig idag så lät jag han gå ännu ett snäpp fortare, vilket gick bra, iaf till sista turen hemåt, då kanske jag inte riktigt hade lika bra broms längre. Heh. Men han är ju faktiskt ganska söt när han gör sina små ponnyskutt och drar tyglarna ur händerna på mig och sen lägger in en extra liten växel. Jag har verkligen noll kontroll, men samtidigt litar jag helhjärtat på min gamling, jag vet att han inte skulle göra nått för att slänga av mig eller skada mig på något vis då han alltid stannar när jag håller på att ramla av, så fast jag har noll koll så känner jag mig väldigt trygg däruppe, konstigt nog. ;) 
 
Sen är han väl samtidigt väldigt förutsägbar eftersom han alltid hoppar iväg på samma ställen samt blir rädd för samma saker varje gång, så man vet vart man skall vara lite mer uppmärksam osv. Han är lite rolig min häst! 
 
När vi kom hem fick han även trava några varv på stallplan över några förhöjda travbommar på böjt spår (vilket även alla hästar fick göra imorse på lina) och det gjorde han väldigt fint! :) 
 
Helt enkelt en bra dag för min gamla man! Puss på han! ;) hih. 
 
 
Dom där två tillsammans alltså! Helt galna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0