Finaste hästarna!

Ja vad Älgen har åstakommit för dagen vet ni ju redan så det behöver jag inte ta upp igen. ;) Men här kommer resterande 3 hästar. 
 
 
 
 
 
När vi kom tillbaka till stallet så drog jag och Quando själva ut på en långtur. Jag har lite halvt tröttnat på mina ridvägar här hemma, så vi begav oss ut på äventyr, han och jag. ;) 
 
 
Först kanske 20 min skogsridning-skritt+trav, sen asfalt ca 10min-skritt+trav, galopp hela järnvägen upp och ner (bred sandväg som sköts av travet så det är alltid bra underlag, vad kan det vara 4-5km totalt kanske?) sen samma väg hem igen. Tror det tog ca 1.5h och han skötte sig underbart bra hela tiden trots att vi mötte massa andra hästar som gick åt motsatt håll osv. Fiina Q! :) 
 
 
Tanken är väl nu att jag skall göra denna runda med mina hästar 1-2ggr i veckan. Sen ju mer kondition och ork de får desto hårdare kommer passen att bli, sen skall jag även kombinera dessa turer med att gå och vattenträna i kalkbrottet samt klättra i en större backe (tror att det skall finnas en i närheten av vokstugan). Så nu skall mina hästar bli vältränade! :) 
 
 
Det jobbigaste är vägen dit, nu är det helt okej då man kan rida igenom en stor (läs gigantiskt) kohage då det inte är några kor som går där just nu så den är öppen, men sen i sommar så måste man gå ute vid vägen, vilket inte är lika kul eftersom folk inte har ork att sakta in och på just denna väg kör folk (även jag själv) som galningar och sen är det även mycket trafik med lastbilar och bussar osv. Men men det går väl det med, det tar typ bara 3ggr så lång tid att ta sig dit. ;) 
 
 
 
 
Sen fick Castro och Stina utforska kohagen lite. Vi har ju jätte dåliga ridvägar ute hos oss, vilket beror mycket på att alla bra är instängda i just denna jävla hage, man kan rida fram och tillbaka på några bra vägar, men sen kommer den där jävla taggtråden så då får man vända igen, vilket kanske inte är jättekul, men Castro blev väldigt taggad av alla nya konstiga vägar och fina breda grässtigar iaf. Dock tog dom ju då slut alldeles för fort när staketet kom. Men men. Fin var han iaf! :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0