Tisdag

Idag har alla hästarna fått gå en varsin tur i skogen, nu när det kommit lite mer snö så får man passa på att pulsa lite och sätta lite andra muskler osv. 
 
 
Quando har blivit riktigt pigg nu på sista tiden så han ligger på som tusan så att Älgen inte riktigt hänger med där bakom, och då blir hon lite arg vilket leder till att mamma får känna på lite bockelibock. haha. Min häst skötte sig exemplariskt iaf. 
 
 
 
Castro var även han riktigt pigg idag och han lyssnar inte alls på mig när jag försöker förklara att underlaget inte är så jätte bra att skena på så han måste ta det lite lugnt, men nej då gör han istället ett litet ponnysnutt, drar tyglarna ur handen på en och sticker iväg lite snabbare med öronen spetsade framåt. haha gulle hästen. 
 
 
 
Imorgon skall nog de gamla hästarna få sig ett varsitt galoppjobb på ängen, de andra två vet jag inte riktigt ännu, de borde även dom galoppjobba, men det finns en stor risk att både jag och mor flyger av då. ;) haha Kanske skall försöka göra det själv under dagen, vem vet de kanske är lugnare när de är själva, dom bråkar trots allt nästan bara när de ligger efter någon annan häst. Nu skulle man haft det där säkerhetsbältet. ;) haha 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0