Kommentar+Svar

Anonym
IP: 105.224.153.215

Det är väldigt ofta du "skyller" på dålig/konstig bana. Räcker det inte med att skriva att ni rev eller vad som nu hände. Måste du alltid ha en bortförklaring?

 

 

Svar: Allt som oftast (du kan lika gärna läsa alltid) så skyller jag på mig själv när det går dåligt! Jag irriterar mig ganska mycket på folk som alltid måste skylla på något annat när det går dåligt då jag anser att om det går dåligt så är det alltid något man kunnat göra annorlunda för att det skulle kunnat gått bättre, förstår du? , och ja vi rev, det tror jag att jag skrev också, och vi rev nog de enklaste hindren på banan just för att jag inte var koncentrerad, alltså mitt fel. Men ja jag tycker att banan är konstig när det är 19,5m mellan första och andra hindret (1.10m), oxer-räcke rak linje. Och något fel är det när det bara är en som går 0-0a i mål i en 1m av ganska många starter, och samma sak är det (i stort sätt) alltid när det är den banbyggaren.

Om du läser igen så kommer du se att jag inte skyller på att det var banans fel att vi inte var felfria, jag skyller inte på något faktiskt (i texten), men om jag tycker att banan är konstig så skriver jag det, och då menar jag inte att det bara var därför jag inte var felfri.

 

Jag vet att jag gör mycket fel, och det skriver jag oftare än vad jag skyller på annat.. Det var bara ett fakta, "Banan var konstigt byggd" och det är precis lika sant som faktat "Jag var inte felfri", men bara för det så hör inte dessa två ihop på något vis. 

 

Om banan är konstig så får man göra det bästa av situationen, hitta lösningar, eftersom det alltid är samma för alla startande i en klass, alla hoppar samma bana osv. Så om jag nu råkat uttrycka mig så att det låter som att jag skyller på banan så ber jag om ursäkt, det var inte meningen. Men nu får jag hoppas att jag gör det lite klarare för dig när jag nu skriver "Det är alltid mitt fel när det går dåligt då det är jag som sitter uppe på hästens rygg och ger fel signaler och då ramlar bommar eller liknande" och detta menar jag helt seriöst nu alltså, jag anser att man alltid skall ta på sig felen själv! Hästen gör alltid det du ber om, och i detta fall så bad jag om att Salka skulle riva och då gjorde hon det! 

 

Tack för din trevliga kommentar! Puss och Kram! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0