Hopplektionen på C

Igår hoppade jag som sagt en ny häst, en stor grå vid namn Caprinha, 7år(?) och har tävlat 90-1m(?). Jag har som sagt aldrig ridit henne förut men hon har varit med på många lektioner när jag ridit Obelix för Gill så jag har sett henne endel.


Iaf så tycker jag att det gick över förväntan och jag hittade en helt okej ridning ganska så snabbt.


Hon är ganska hög men väldigt lätt typ så hon kändes inte alls speciellt stor att rida. Hon var väldigt lätt att känna avstånd på och var väldigt lydig, dock tappade hon lite bjudning ibland så det krävdes mycket ben, vilket är perfekt träning för mig! Så ja hon var en häst i min smak och jag kommer hoppa henne nu ett tag framöver är tanken. Hon är dock TILL SALU, så om det är någon som är ute efter en trevlig hopphäst så är det värt att åka och kolla på henne. :)


Bilder osv kommer någon gång i framtiden. ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0