Hopplektion på Fru Älg

Igår hoppade Älg för Ninna. Mycket styrke träning då det var en lång serie med 9 hinder efter sig, ett galoppsprång imellan på delvis böjt spår. Inte helt lätt för en blivande 5åring som är mer som 3,5. Man hon gjorde det strålande bra. Hon lyssnar så himla bra och följer mig vad jag än ber henne om. Om det blir lite knasigt någongång så fixar hon det på bästa sätt och blir inte osäker utav det. Alla skulle ha samma huvud som den hästen! 
 
 
Jag red dock väldigt dåligt, vet inte vad som har hänt men jag har blivit riktigt kass på sista tiden. Hoppning är en färskvara, iaf för mig, och om jag då inte gör det regelbundet så glömmer min kropp helt bort hur det var man gjorde. Haha Hemskt men så är det. ;) 
 
 
Så ja jag behöver hoppa mer själv och högre, på något som inte är unghäst och som jag kan hoppa "klokt" på. Har dock lite saker/hästar på G, men man vet aldrig hur det blir innan man väl sitter där uppe, mycket kan ändras osv. Men iaf så skall jag hoppträna på en ny häst nu på Torsdag, som det ser ut nu iaf. Dock är den väl inte speciellt erfaren den heller, men varje hopptillfälle och varje ny häst är guld värt. Träning ger färdighet! ;)   
 
 
Men ja Älgen är  iaf ett litet guldkorn, hon vill alltid göra rätt och allt blir så mycket enklare och roligare när de har den inställningen. Hon kanske inte är någon stjärna när det kommer till teknik osv, men hon är otroligt kul att arbeta med och det kan man komma längre med än om det vore tvärt om. ;) 
 
 
 
Fru Långöra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0