Film på Älg.

Galopp är en otroligt svår gångart, rakt fram är en väldigt svår riktning och sen att det kommer hinder framför en i tid och otid gör inte saken enklare. Hon har det inte lätt den där lilla Älgen. ;) 
 
 
Till en början så kunde hon inte galoppera mer än två galoppsprång utan att byta till kors, vilket gör mig ganska irriterad då jag vet att hon kan(!), så ja jag var väl inte superglad på henne till en början då hon var så fruktansvärt okoncentrerad på mig. Dock blev det bättre när vi hoppade banan, fast ja första försöket vinglade vi runt lite överallt och bjöd på helt fel hinder osv, classic Elkie, men jag tyckte faktiskt hon hoppade riktigt bra och har nog inte fått till så fina språng förut som hon fick denna lektion, så det är jag jätte nöjd med! 
 
 
Annars har vi en LÅNG väg kvar till att få till en harmonisk hoppning med jämna fina galoppsprång, rakhet och allt man nu skall få till så att det ser bra ut. Så ja det ser kanske inte speciellt bra ut idag, men vi klättrar lååångsamt uppååååt iaf. ;) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon är fin på hinder lite vingligt innan, kommer nog bli jätte bra när hon blir starkare :) Glöm inte resten av året :)

Svar: Ja hon är lite konstig som kan göra så pass bra språng när hon annars är så vinglig och svag, innan och efter hindren. Vi får hoppas på att hon kan bli en fin häst i framtiden. :) Haha skall försöka att komma ihåg det! ;)
Ronja Håkansson

2014-01-29 @ 10:32:10
Postat av: Emma.p

Ja ni passar ju oxå som handen i hansken :)

Svar: Ibland så! ;) Tack så mycket! :D
Ronja Håkansson

2014-01-29 @ 21:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0