Den där Quando.

Igår hopptränade jag som sagt både Älg och Q. Älgen var duktig som alltid, bra bjudning och försöker alltid göra allt rätt. Hoppar kasst, men har en underbar inställning. Men trots hennes underbar inställning osv så kan jag inte rida henne klokt, jag vet inte vad det är, jag får noll känsla på henne. Men det blir nog bättre med lite mer träning, får man hoppas iaf. :) 
 
 
 
 
 
 
Herr Q har ju inte hoppat klokt sen Sylve, så ja jag var beredd på ganska överdrivna språng, vilket jag fick känna på lite också. Hehe. 
 
Det "jobbigaste" med Q är att han behöver väldigt lång och långsam uppvärming för att komma igång klokt, det är liksom inte bara att sitta upp, trava runt lite och ta några varv i galopp, utan han kräver, minst 15min skritt, 20min trav och några varv i stor galopp, sen trav igen och sist klok galopp. Så ja att rida fram i 5-10min är allt annat än optimalt för oss. ;) 
 
 
Så nej jag kände inte att det blev klokt till en början, han var lite hängig och stel eller släppte helt och gick inte fram för skänkeln klokt och slängde massa med sitt huvud. 
 
 
Men hoppade gjorde han, snäll som han är, dock tappade jag tyglarna i varje språng och landade framme på halsen, jag hade en jävla tur att han inte var på bockhumör för då hade jag legat på marken ett antal gånger... Det jobbiga är att hans språng ser helt normala ut, han överhoppar sig inte och gör  inget som ser stort eller svårt ut och hoppar absolut inte med WOW teknik, men sätt er där uppe och försök att följa med, jag gör mitt absolut bästa för att följa med på ett mjukt och smidigt sätt, men icke, jag flyger som en liten vante och ingen förstår varför. haha. 
 
 
Men ja jag tror han höjer ryggen väldigt mycket över hindret, rumpan i nergången och har väldigt kort och låg hals i landningen och bromsar lite i landningarna, men ja inte fan är det lätt att sitta klokt, men en vacker dag skall jag lära mig! ;) 
 
 
 
Världens gosigaste är han iaf! <3 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att det går så bra med Lady. Ska ni snart vara med på någon tävling?
Anna!

2014-01-22 @ 15:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0