2013 (Mars)

- Började månaden med att debutera på hoppbanan efter knäskadan, grymt nervös eftersom Castro inte hade hoppat på, ja vad kunde det ha varit, iaf 6 månader, förutom något litet språng över sockerbitshinder då.. Och jag själv hade bara hoppat en gång över högre hinder än 50cm på så länge, smart att tävla då egentligen, men vill man så vill man. ;) 
 
Iaf så var det en Lokal 1.10m och Castro undrade nog va fan vi hoppade så jävla lågt för. ;) haha så ja när det blev lite för långt mellan två hinder så stannade vi och studsade lite, jag höll seriöst på att ramla av som ni ser på bilden här nedanför, innan vi fortsatte över resterande hinder. Så ja felfria på hinder var vi, men fick 4 fel + säkert massa tidsfel, pga vårt lilla break vi tog. ;) 
 
Framridningen var även riktigt kass, så vi fick inga bra förutsättningar med tanke på vad Castro behöver för att komma igång med sin gamla kropp. 
 
 
 
 
- Mitt knä bråkade med mig var och varannan dag 
 
 
- Jag gjorde sista "operationen" gällandes min framtand, och efter att ha fått skämts i 13(?) år pga av en fruktasvärt ful framtand, gått ett år helt utan framtand som istället ersattes av en plastgom som såg riktigt hemsk ut, gjorde helvetes ont och gick sönder hela tiden, så ja större del av tiden så hade jag limmat ihop den med nagellim eller tejpat fast den så att den hängde och dinglade när jag pratade, väldigt väldigt sexigt och som en person med redan väldigt dåligt självförtroende gällandes sitt utreende så blev det inte bättre av detta, så hade jag nu äntligen fått min nya fina "normala" framtand, och sen att det blev bättre än vad jag någonsin kunnat föreställa mig gjorde inte saken värre. Äntligen vågade jag le med tänderna igen, vilket kändes väldigt övant efter att försökt dölja dom i 13 år. haha
 
 
Jag kan väl dock inte påstå att jag var sådär superglad precis efter op dock. Eftersom jag har fruktansvärd tandläkarskräck efter alla år med lagningar osv så var de tvungna att ge mig lugnande i armen så att jag var helt borta när de skärde och sydde och hade sig, på "uppvaket" så snodde jag även åt mig några plasthandskar, vilket jag absolut inte kommer ihåg. hehe Helt Galet. 
 
 
 
 
- 10e Så Debuterade Stina dressyr sen mammaledigheten utan skor och allt och Q Debuterade dressyr överhuvudtaget, med ja ganska blandade resultat. hehe 
 
 
Stina skötte sig exemplariskt med tanke på hur lite hon egentligen var igång. Tror jag red en Lb:2 eller något(?). Iaf så fick hon 64% och kom på en 2a placering. 
 
 
 
 
 
 
Och Quando, ja vad var det Quando gjorde nu igen? Bockade han av mig ur andra halten? Juste ja så var det. Jävla grishäst! Haha 
 
Han skötte sig helt exemplariskt i första delen av programmet, men sen när vi gjorde halt, stod still i 6 sekunder och skulle fint komma fram i trav igen så blev det inte riktigt som vi, eller rättare sagt jag, bestämt, istället för att trava iväg lite fint så tar han två steg bakåt och sen världens jävla bocksprång så jag flyger som en vante ner i marken. hehe Duktigt! 
 
 
Annars hade han typ vunnit, men vad är väl en bal på slottet. ;) 
 
 
 
 
 
 
 
- 12e var Älgen med på sin första hoppträning någonsin. Och självklart skötte hon sig helt exemplariskt. Vad annars liksom. 
 
 
 
 
 
 
- 16e var jag och Castro iväg på tävling igen, denna gång 1.20m / 1.30m, och denna gång gick det ganska mycket bättre, han skötte sig exemplariskt och jag red faktiskt ganska bra till min stora förvåning (med tanke på hur lite jag hade hoppat). Jag log hela sista rundan och bara njöt av livet! Den hästen! Första klassen kom vi 2a och andra vann vi! 
 
 
 
 
 
- Jag började rida Obelix igen! :) Åh Fina svarta! 
 
 
 
 
 
- Den 23e så var det dags för dressyrtävling igen på både Q och S, denna gång bytte de dock så att Q skötte sig helt ok och kom på en 2a placering (Lc:1) och Stina betedde sig jättekonstigt i sin klass och kom typ sist? Andra starten under hennes dressyrliv då hon fått under 60%, pinsamt! 
 
 
 
- Castro var helt underbar att rida varje dag, trots dåligt underlag osv. Vi avslutade även månaden på absolut bästa sätt, åkte iväg till Södertörn och vann första klassen 1.30m. Men mer om detta kommer nästa månad. ;) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0