2013 (Maj)

- Älgen blev lite förkyld, snorig och lite hostig, ingen feber eller trötthet eller liknande, men hon fick vila, länge, alltså ännu ett avbrott i hennes utbildning.. 
 
 
- 4e Tävlade jag och Salka våran ista tävling tillsammans. Började med en 1.10m där vi rev två hinder. Jag tänkte mest på att låta henne fixa allt själv och inte sätta ett så stort tryck i henne, vilket gjorde att hon istället blev lite flack och hann då inte upp med frambenen när vi kom lite nära. 
 
Sen debutarade vi 1.25m. Här red jag dock som vanligt, och för en gångsskull helt okej också. ;) Hon hoppade som en gud och var felfri i grunden, eftersom det var en A:1a så fick vi komma in en gång till och även nu var hon felfri, och hoppade bra. Dock var vi såklart inte så snabba, men det räckte till en 3e placering iaf. Vi kunde inte ha fått så mycket bättre avslut tillsammans. 
 
 
 
Hon har minsann fina bakben den där hästen! 
 
 
6e var det dags för dressyr. Quando började med att komma 2a i Lb:2 och sen Vann Stina Lb:3 och där kom även Q på en 3e placering. Dock kändes det inte så bra då Stina var väldigt tråkig att rida just då och Q hade inte någon egen bjudning, men ja något måste vi ju ha gjort rätt iaf. ;) 
 
 
 
 
 
 
- 7e hoppade jag Salka för allra sista gången. Eftersom hon var såld och vi inte hade något att träna till så tog vi bara en väldigt lugn träning och bara hade kul. Hoppade väl max 1.10m och hon var jätte pigg och glad och jag kommer ihåg att det var så fruktasvärt kul. Åh fina Salka! <3 
 
 
 
 
 
 
- 11e var det dags för tävling för Castros del. 1.20 och 1.30m. Första klassen kom vi två och andra vann vi. Helt underbart fin var han! Sen blev vi även intervjuade av både radio och tidning. Hehe. 
 
 
 
 
 
 
- 13e hoppade jag lektion på Q för första gången, jag vågade dock inte hoppa högre än typ 30cm, men han kötte sig bra och jag överlevde iaf. En stor dag i mitt liv ;) haha 
 
 
 
- Salka åkte till sin nya ägare, Lillen åkte ut på bete tillsammans med några andra kompisar i hans egna ålder och även våra hästar fick flytta ut till sin sommarhage. 
 
 
- Jag fyllde 21 år och blev firad på bästa sätt (bla tårta och ballonger) av min dåvarande sambo. ;) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När kommer fortsättningen av året?

2014-01-22 @ 13:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0