2013 (Juni)

Anonym

När kommer fortsättningen av året?

 

Svar: Hade helt glömt bort att jag inte var klar med detta, men här kommer en liten fortsättning på 2013. ;) 

 

 

- Började månaden med att "tävlings-debutera" (Pay n Jump) på 3 hästar. Älgen travade runt felfritt på 60cm, Quando och jag överlevde ett varv på 70cm, jag var livrädd, haha. Och Obelix gick felfritt båda sina klasser 70+80cm. Duktiga hästar! 

 

 
 
- Dagen efter var det dags för dressyrtävling. Caldero debuterade på dressyrbanan och ja det på absolut bästa sätt, alltså med en seger, dock var han inte ensam uppe på toppen utan även Quando fick precis samma % så de hamnade på delad första plats. Duktiga. (Lb:2)
 
Även Stina tävlade och fick själv med sig en blå rosett (Lb:3)
 
 
 
 
 
 
- Castro blev blockhalt på vänster fram, vilket visade sig vara en litenliten hovböld, vilken tog god tid på sig att komma ut, han fick special skor som Ivan svetsade ihop osv, tillslut kom den ut uppe vid kronranden. Efter 10 dagar så var han så pass fräsch att jag kunde börja skritta honom igen. 
 
 
 
- Stina var hemsk att rida, vet inte vad det var med henne, men rolig var hon då inte iaf. ;) 
 
 
 
- 9e Debuterade jag och Q på riktigt hopptävling, hela 80+90cm klarade vi oss igenom utan fel och utan brutna ben. ;) 
 
 
 
 
 
- 15e var det dag för dressyr igen. På Q och S. Båda gick Lb:2 och Lb:3. Quando vann första klassen på 71% och Stina kom 2a i andra klassen på 69%, ett ynka poäng mindre än den som vann. ;) 
 
 
 
 
 
- 18e gjorde Herr Q vattendebut, och det visade sig att han var en vattenälskare, nya Curt?!. ;) 
 
 
 
 
 
- Mitt vänstra ben pajade (alltså inte det som är skadat). Varje gång jag red lätt så skar det in i leden, men självklart red jag ändå, man kan ju undvika att stå upp. ;) Sen hade jag även fått svårt att andas klokt (vilket har kommit tillbaka nu igen) kunde bara ta halva andetag annars skar det till i hjärtat, eller ja antagligen inte hjärtat, men någonstans i närheten iaf. 
 
 
- Började rida Stina på kandar igen, vilket hjälpte oss och hon blev mycket roligare att rida igen. 
 
 
- 24e åkte jag in till akuten då jag knappt kunde andas över huvud taget, dock kunde de inte hitta några fel på mig, så jag tryckte då i mig 5st Ipren på 2h och sen åkte jag och hopptränade. hehe 
 
 
- 28e inhandlade jag min älskade Rang Bang, Rainbows eller vad ni nu väljer att kalla dom (Ray Ban, solglasögon) 
 
 
 
 
 
- 29e var det hopptävling för Obelix oxh Quando. Obelix nollade sin 90cm (riktig tävlingsdebut) och Q nollade båda sina klasser 90+1m. :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0