2013 (Februari)

Februari
 
 
- I början av året så var underlaget riktigt riktigt dåligt, så det gick knappt att rida något hemma alls, vilket gjorde att Älgen och Stina blev lite åsidosatta, Castro och Quando prioriterades att få åka till ridhus. 
 
 
- Quando fortsatte att bli hoppad av Zarah, men han skötte sig väl inte felfritt precis, jag kan ju lugnt säga att jag inte var nöjd med mitt köp... Han rev med frambenen och bev då sur och sparkade rakt upp med bakbenen och stannade/ vände i landningen, hade ingen bjudning och såg riktigt tråkig ut. 
 
Jag började även "hoppa" honom lite själv, först över bommar på marken, sen 20cm efter ett tag avancerade vi upp till sockerbitar och i slutet av månaden så vågade jag till och med ta ett skutt över något litet hinder med vanliga hinderstöd. 
 
Vi fortsatte att longera honom innan varje pass, och de gånger jag "hoppade" honom så longerade vi även alltid han över de hindren jag skulle hoppa. 
 
Allt fokus var hela tiden på att han skulle gå framåt efter varje hinder eftersom han alltid saktade ner i andningen och vile byta varv, så fram fram fram fram fram.. 
 
 
 
 
 
 
 
 
- Jag bodde numera ute vid hästarna i mitt egna skitiga lilla hus och var livrädd för allt. ;) 
 
 
- Pia tömkörde Herr Q ca 1 gång i veckan, oftast skötte han sig väldigt bra och utvecklades mycket, men det bästa var att hon kunde ta hans bråkiga fasoner från marken utan att någon behövde bli skadad. 
 
 
- Älgen jobbade riktigt fint i traven och började klara av att galoppera lite halv klokt då och då även när jag satt uppe på ryggen. ;) 
 
 
 
 
 
 
 
- I mitten av månaden så fick Stina bli av med sin lurvpäls, bli ordentligt tvättad och flyttad från Lillen "snyfft" och hem till våra andra hästar på farmen. 
 
 
 
 
 
 
- Den 19e fick jag äntligen hoppa klokt igen, jag fick nämligen låna en kompis häst på några lektioner för Ninna, galet kul! Perfekt för tillfället var hon också, gudarssnäll och sket fullkomligt i att jag var totalt obalanserad! Fina Extra! 
 
 
 
 
 
- Den 23e skulle Zarah hoppa lektion på Herr Q för Lasse, men ja de kom väl över 4 språng och sen gav Q henne en rejäl flygtur och efter det har hon inte ridit honom igen. Haha Så från och med då så fick jag ta över all hoppning själv på honom, livrädd som jag var. ;) haha Men ja vi började om helt från början, till en början fick han bara bli longerad över hinder eller löshoppad, ganska höga hinder (1,10m när vi longerade) så att han fick lära sig att riva och få dåiga språng utan att bli arg. Så ja han hade ett ganska hårt liv där ett tag. 
 
 
 
 
 
- Maya flyttade ut till mig på farmen! 
 
 
- Det blev massa tjaffs mellan oss(mig) och Qs förra ägare, han tyckte inte om de bilder och filmer jag lagt upp på honom samt det jag skrev om honom, eftersom han fortfarande stod som ägare och jag inte betalt hela hästen ännu, jag gjorde nämligen dålig reklam för honom om jag nu skulle lämna tillbaka honom, tydligen vill man inte att eventuella köpare skall kunna hitta och få reda på hur han betett sig på riktigt, eller något... 
 
 
 
 
 
- Älgen utvecklades med stormsteg och växte i mina ögon för varje dag! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0