2013 (April)

- Avslutade Mars och påbörjade April med att åka till Södertörn och tävlade med Castro. Red 2 st 1.30m, i vilka jag kom 1a och 2a, och en 1.20m där vi slutade på en 6e placering, så ja det gick ganska bra! Underbara häst!
 
 
 
 
 
- Stina fick skor på fötterna igen. ;) 
 
 
- 8e fick jag tillbaka Salka (Hästen jag red till försäljning innan jag skadade mig) 
 
 
 
 
 
- 11e blev Quando min på riktigt, allt var betalat och sen dess har jag inte behövt bry mig om vad jag skriver eller säger om honom, om han beter sig som en gris (vilket inte har hänt på jag vet inte när) så kan jag skriva det utan att få ett telefonsamtal efteråt. ;) 
 
 
 
 
 
- Hade tre hästar som jag hopptränade i stort sätt varje vecka. (Älgen, Salka och Obelix) Så nu var jag påväg tillbaka på riktigt! 
 
 
 
- 14e Startade jag och Salka en liten lokal 1m o 1.10m. Jätte konstiga banor med helt fel avstånd osv, så det var många med mycket fel eller ute. Vi rev ett hinder i båda klasserna, men lyckades hamna på en 4e placering i första klassen ändå, haha ja jag tror väl att det var en som var 0-0a, vanligt i 1m osv. ;) Fint hoppade hon iaf! 
 
 
 
 
 
 
- 20e åkte vi till Eksjö med Castro, vilket kanske inte gick jätte bra, han var lite små grinig och vi kom hem med ganska många tidsfel och rivningar. Fick iaf med mig en 7e placering i 1.30m av över 70 starter hem, vilket är väl helt okej iaf 
 
 
 
 
 
 
- 22 gick Älgen sin första utomhus träning, lika duktig som alltid. 
 
 
 
- Började galoppjobba Castro klokt, vilket jag aldrig vågat göra förut, ful fart och noll fokus på form osv, till början förstod han inget alls och blev lite arg, men sen när han väl förstod vad han skulle få göra så blev han superglad och superpigg. Efter jag började med detta så har hans bakknän blivit mycket bättre och han har även musklat på sig finare. Dock går det bara fortare och fortare för varje gång, men ja jag får helt enkelt bara be till gud och hoppas att jag överlevet. ;) 
 
 
 
- 26e gjorde jag och Q höjdrekord, hela 80cm räcke vågade vi (jag) hoppa! Coolt! haha 
 
 
- 28e var det dags för tävling för Salkas och Castros del. 1.10/1.20m På Salka, första klassen kom vi trea och andra klassen rev vi några hinder, vilket var en blandning mellan för tidig start i 1.20m och en jävligt konstig bana, jag red som ett spann skit så hon var bara snäll som tog mig igenom banan överhuvudtaget 
 
C gick nog bara 1.25m, med fyra fel tror jag? Fint hoppade han iaf om jag kommer ihåg helt rätt. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väldigt ofta du "skyller" på dålig/konstig bana. Räcker det inte med att skriva att ni rev eller vad som nu hände. Måste du alltid ha en bortförklaring?

2014-01-11 @ 21:22:30
Postat av: Anonym

Varför vara så feg och skriva anonymt?

2014-01-12 @ 20:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0