Tiden går

Och bloggen står still, tyvärr. Tiden finns inte riktigt till för allt jag vill just nu, 6 hästar tar sin tid har man märkt, speciellt nu när Lillen har börjat sin inridning också, så om jag skall göra allt själv så är jag i stallet minst 9 timmar varje dag, och efter det så är jag ganska död... Men eftersom jag har en häst som är till salu hemma på gården och skall snart börja rida en till så måste jag hålla detta igång, så jag skall försöka bättra mig! 
 
 
Iaf så är alla hästar igång, kanske på lite halvfart just nu, vilket har fått Castro till att bli halvt galen, han klarar inte riktigt av det här med halvfart, nu går han fortfarande 6ggr i veckan så han vilar inte speciellt mycket precis, men passen har varit mycket simplare. Men ja nu har jag väl börjat trappa upp hans arbete lite mer eftersom han bevisligen inte klarar av att ta det lugnt.. Snart 20år var det ja... 
 
Men de andra djuren klagar iaf inte av att ha det lite lugnare nu så de går väl kanske 5-6ggr i veckan, varav 1-2st hårda pass och resten är kravlösa och bara roliga. 
 
 
 
 
Lillen har kommit så långt som att longeras med sadel och träns i alla gångarter. Och visst är han duktig, dock ganska kaxig och full i fan, så det är ganska mycket bockandes och sparkandes efter stigbyglarna, men ja förhoppningsvis så skall jag iaf försöka mig upp på han nästa vecka eller veckan därefter.
Om jag överlever detta det vet jag inte, men det kanske ger mig samma adrenalinkick som jag får efter en galopptur i skogen med Castro, den där enorma lyckan över att man faktiskt fortfarande lever, "om jag klarar detta så klarar jag allt" "I aaaam thee Chaaampiooon" "Livet är bra vackert trots allt", ja det är nog av sånt här man blir hög på livet av, när man varit helt säker på att man skall dö, skrivit ett farvälbrev till sina nära och kära, men sen mot alla odds kommer tillbaka mer levande än vad man var när man begav sig, detta är nog den största anledningen till varför jag har dödsmaskiner i mitt stall istället för små snälla rosa ponnysar, eller så är det för att de är grymt mycket billigare... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0