Look whos back!!

 
 
Tänkte ge denna blogg en sista chans, så om ni vill ha kvar mig ett tag till så får ni se till att läsa den flitigt och få andra att läsa den lika flitigt, så skall jag försöka att inte göra er besvikna! ;)
 
Mitt liv ser väl mestadels det samma ut, eller egentligen inte, men jag har fortfarande massa hästar i stallet som rids dagligen och tävlar lite då och då, men inte så mycket som jag själv hade önskat kanske.
 
Men ja här får ni en liten lista på vad som hänt under den tiden jag varit borta.
 
-Jag har lyckats skaffa mig två nya män i mitt liv, och trot eller ej men en utav dom är av mänsklig form. Hela 3-4(?) månader (kan det ha gått så lång tid?) har han stått ut med mig nu, sen att han jobbar borta varannan vecka och behöver då inte träffa mig är nog till en stor fördel för mig.
 
 
-Den andra mannen är av hästlig form, han är vit (för det mesta) heter Binge Crosby och är 8år, har aldrig tävlat och vilat i 4 månader innan jag fick hem honom, så nu är han under igångsättning och skall sen säljas är tanken. Han är efter Santa Cruz så det är ett stycke hoppstammat djur. Han är lite småfet just nu, men kommer nog bli en riktig liten läckerbit när han kommer igång på riktigt och sätter muskler av allt fett. Han är alltså hos mig på tillridning och senare försäljning, så om någon är intresserad utav en trevlig man i sina (snart) bästa år så är det bara att höra av er!
 
 
- Castro skulle ju pensioneras, men nej han verkade inte tänka likadant som sin matte. Han vilade ju några veckor i början av sommaren då han hade massa problem överallt samtidigt som han var ovanligt smal och omusklad, men efter vilan och foderbyte så ser han nu bättre ut än någonsin och är även grymt fin att rida, pigg som en nötkärna och mjuk i hela kroppen. Så ja vi anmälde han till DMet nu förra helgen och trot eller ej men min gubbstrutt gick in och spöade skiten ur alla unga fräscha hästdjur, det roligaste var att han blev bara fräschare och fräschare för varje gång han kom in på banan. Efter sista omhoppningen så bockade han lite fint vid publiken också. Haha söthästen.
Så ja vi får se hur det blir med han nu. Kanske att han kommer få starta en klass varannan månad om han är fräsch osv såklart, det är ju det han lever för så det känns taskigt att hålla han ifrån det när han fortfarande verkar klara av det ganska så bra. ;)
 
 
-Quando utvecklas sakta och halvsäkert, han har nu börjat orka hoppa över hindren istället för igenom dom, för det mesta iaf, nej men skämt åsido så börjar hästskrället bli ganska fin faktiskt. Ibland visar han upp riktigt fina språng och seglar över maxade oxrar på 1,35m. För några veckor sedan så debuterade vi 1,20m också vilket han gjorde över förväntan, en bom föll då jag inte fick tillbaka honom på en linje, men annars fanns det inte mycket att klaga på, ja förutom att han koncentrerade sig lite väl mycket på allt annat runt omkring, men hoppade fint gjorde han iaf!! Så ja det tar sig!!
 
 
-Stina har fått kommit ut och luftat pälsen på några dressyrtävlingar under sommaren också, inte för att vi skött oss exemplariskt kanske, vilket har gjort mig lite halvt deppig och inte velat starta något mer i den skitsporten då jag bara känt mig kass eftersom jag tycker jag och Stina gjort ett bra jobb tillsammans men inte fått de procenten som jag trott att jag skulle få, jag har ju blivit lite bortskämd under åren med höga procent utan större ansträngning, men det blir ju lite skillnad när man börjar tävla msv, bevisligen.
Iaf så har hon lyckats få någon placering samt vinst i GM i lag, nu i helgen satt vi även personligt rekord i msv c (68,9) vilket ledde till seger, hon var så perfekt genom hela programmet och gjorde verkligen sitt bästa, så ja någon start till gör vi nog innan jag hittar någon annan som kan ta över. Hon är verkligen världens finaste ponny ibland den där!
 
 
-Älgen lyckades skada sig i början av sommaren när vi släppte in en annan häst i deras hage, hon är ju total såld på Stina så hon skulle bara jaga runt på det där stackars ruset, och eftersom hon är världens klantigaste häst så lyckades hon sparka sig på senan, eller nått liknande.
Så dagen innan hon skulle tävla så tog jag in henne för att rida och såg då en liten knöl på senan och när jag klämde där så reagerade hon, så det var bara att ställa henne på boxvila en vecka tills hon slutade att reagera vid beröring.
Halt var hon aldrig men svullnaden gick aldrig ner så hon har fått gå i hagen hela sommaren. För 2 veckor sen åkte vi in med henne till kliniken för att lysa igenom senan och se hur den såg ut och då sa dom att den såg väldigt fin ut, inga ärrbildningar eller blödningar, så själva senan såg ut som den skulle, sen var det lite vätska runt senorna, så för att vara på säkra sidan så skulle vi behandla det som en senskada fast det inte var det, alltså sätta igång henne på samma sätt, och om det blev värre så skulle vi höra av oss, men ja nu när vi börjat sätta igång henne igen så har svullnaden gått ner helt och hon är lika klockren i alla 4 ben! Men vi tar det lugnt!
 
 
-Lillen är fortfarande på sommarkollo och kommer hem igen när hans kompis åker till sina nya ägare, så vi vet inte riktigt ännu när. Men han har det så himla bra där ute så det får ta sin tid, även om man saknar han ganska så mycket här hemma.
 
 
Ja det var väl en liten (ganska lång) uppdatering om mitt liv just nu. Det mesta är väl kanske likadant, men samtidigt väldigt annorlunda. På återseende!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul! :-)

2014-08-26 @ 11:19:08
Postat av: Anonym

Roligt att läsa om ditt liv igen berätta mer om den vita tack

2014-08-26 @ 13:44:20
Postat av: Sara Vilhelmsson

Hurra!!!!

2014-08-26 @ 13:52:57
Postat av: Emma

Äntligen!! :)

2014-08-27 @ 07:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0