Fredag

Sov ute i Östergarn, gick upp när jag skulle ha åkt iväg. Men trots det så hann jag motionera de två djuren som skulle motioneras. Egentligen skulle väl alla djur kunnat gå idag men Castro har inte vilat sen tävlingen, vilken var för två(?) helger sedan, Q kändes lite seg igår och behöver samla lite krafter tills helgens tävlingar och Älgen gick igår, rider henne typ varannan dag nu, minst iaf. Det enda jobbiga nu är väl att jag måste rida Castro på söndag när Q skall tävla, annars brukar jag alltid försöka lägga in vilodagar på tävlingsdagar för resterande hästar, men jag tror jag överlever det på söndag faktiskt. ;)
 
 
Men både Stina och Binge blev ordentligt tömkörda, eller jag Binge blev väl så ordentligt tömkörd som det går nu under igångsättningen. Båda skötte sig även väldigt bra, Binge kom ordentligt under sig med bakbenen, speciellt i vänster galopp, han får faktiskt en väldigt rund och fin galopp när han arbetar rätt och det ser ut som att hn kan ha lite kraft i de där bakbenen också, så det skall bli spännande och se hur han är att hoppa sen i framtiden.
 
Stina fick träna mycket övergångar, och det blir bättre och bättre! Hon har ju en tendens till att lägga allt i handen och sen dra iväg lite som hon själv vill, och detta blir ju inte bättre av att ryttaren på ryggen sitter och spänner sig vid dessa tillfällen. Så nu när jag tömkör henne så är det mest fokus på övergångar och det blir bättre och bättre. Idag var hon faktiskt riktigt fin och koncentrerade sig väldigt bra på vad jag ville, även galopp-skritt-galopp börjar funka riktigt bra imellanåt. Så det tar sig!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det den tvåbenta som bor i Östergarn? :-p

Svar: Yes det är det! Världens ände typ.. ;)
Ronja Håkansson

2014-08-29 @ 14:33:20
Postat av: Anonym

Tänk på att han också behöver vilodagar precis som dina fyrbenta :P

2014-08-30 @ 08:59:21
Postat av: Anonym

Har du inga nya filmer man kan se? Från DM:et tex.

2014-09-01 @ 08:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0