Binge Crosby

 
 
Ni ville höra mer om den lilla vita som jag har hemma på försäljning. Finns egentligen inte så mycket att säga eftersom han aldrig tävlat eller gjort något speciellt i livet än så länge.
 
Men ja han är 8 år, Santa Cruz-Nebraska, runt 1,60m i mankhöjd. Eftersom han har vilat i ca 4 månader så är han ganska så otränad och ehm fläskig. Så just nu är han lite tung riden, men när han får igång sina små bakben så blir han riktigt trevlig.
 
Han är en jävulskt smart häst och testar alla nya människor runt sig. När han kom så var han halvt helgalen när han kom ifrån de andra hästarna. Om jag tog in en annan häst så skenade han runt i hagen som en galning, och om jag tog in han från hagen så sprattlade han runt och skrek. Han stod även och stegrade sig mot boxväggen när vi hade tagit in han och russet tillsammans när jag skulle rida Stina och inte ville lämna han i hage. Så jag fick vara lite hård mot honom de 3 första dagarna när jag höll på med honom för att visa vem det var som bestämde, men efter det så har han varit väldigt snäll att fixa med. Jag kan ta in han själv i stallet utan att han stressar upp sig och han blir inte galen om vi tar in någon annan häst och rider. Dock är han lite som Castro att hålla på med, alltså väldigt pillig och vill helst ha all uppmärksamhet hela tiden, vilket jag anser är mer charmigt än något annat!
 
I ridningen är han som sagt lite tung just nu, men om man jobbar han klokt och får igång hans bakben så är han väldigt trevlig och lättriden! Så jag tror att detta kan bli en riktigt fin och trevlig liten häst om han kommer till rätt ryttare. Vet inte hur mycket hoppad han är eller hur högt, det enda jag vet är att han skall vara juste och ställa upp och tycker det är kul, tror han har blivit löshoppad 1,30-1,40m utan större ansträngning iaf.
 
ja det är väl detta jag kan berätta just nu, mer kommer när jag känner honom bättre! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter trevlig, hur mycket ska de ha för honom?

2014-08-28 @ 12:19:58
Postat av: Anonym

Hört att han vart skadad? Frisk nu?

2014-09-01 @ 12:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0