Super Q

Idag har Quando skuttat runt två banor på 1.10m felfritt på SORKs klubbtävling. 
 
På framridningen var han lite grinig och alldeles för taggad, så det blev lite bockelibock, sparkar och dra ner huvudet mellan frambenen efter allt detta. Så nej jag var inte helt säker på om han skulle låta mig sitta kvar i sadeln eller inte. 
 
Men efter mycket framridning och ganska många språng på framhoppningen så taggade han ner och blev sitt snälla jag. 
 
Inne på banan kändes han fin, kanske lite seg ibland och tog inte tag i alla hinder, men det är ju typ som han alltid är. Hoppade fint gjorde han båda rundorna, dock är jag mer nöjd med andra än med första. :) 
 
Egentligen var det KM idag, men eftersom jag var med i WRKs KM så fick jag inte tävla i detta, jävla konstig regel det där, som att det skulle spela någon roll egentligen... Men ja i SORKs KM så skall man rida två rundor på samma höjd efter sig och försöka få så lika tid som möjligt i båda. 
 
Jag har ju då en ganska enkel häst som oftast går i samma takt så det skillde mindre än 1 sek mellan mina rundor, så om jag hade fått vara med och tävla så hade vi vunnit. Hehe Fin Q. :) 
 
 
Film kommer upp någongång i framtiden!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker inte det är det minsta konstigt. Då kan ju en person vara med i massa olika klubbar och gå och vinna på alla typ. Känns inte rättvist. Du får väl helt enkelt tävla i SORK´s KM nästa år och se till å vinna! :-)

2013-09-29 @ 21:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0