Reultat från helgen.

Lördag   
Quando   
Lb:2 : Han har kommit in i någon dressyrtävlingstrotsålder för tillfället. På träning är han finare än vad han varit någonsin förut men sen när man kommer till tävlingarna så blir han riktigt seg och när man skänklar så trycker han emot och varnar istället för att gå fram.   

Kan mycket bero på sadeln då jag i stort sett alltid rider med hoppsadeln hemma då jag får stora köttsår (kanske en liten överdrift) av min hårda dressyrsadel, så vad väljer men, världens skönaste hoppsadel eller en hård och absolut inte passande dressyrsadel, valet blir väldigt enkelt. ;)   

I början av programmet så gick han och slängde med sitt huvud ganska mycket, vilket drar ner % ganska mycket, men annars gjorde han inga större missar. Inga byten, fel galopp, galopp där det skulle vara trav osv som förra tävlingen iaf. ;)   
% blev dock högre än vad jag trodde de skulle bli då de slutade på 66.66 och ledde till en 5e placering. 


       


Söndag  

Quando  

Lb:3 : Denna dag kändes han lite bättre, förutom att han varnade med att kasta av mig så fort jag satt upp på han, iaf så var han lite mer framåt och lite mer villig till jobb. Dock blev formen lite väl hög och spänd inne på banan, men inget släng med huvudet iaf och inga större missar.   

Dock var det en annan domare som inte var lika generös med poängen som dagen innan så här slutade % på 65, någonting, vilket jag tyckte var helt klart rätt för dagens uppvisning. ;) Slutade iaf på en 3e placering.


   

Stina   
Lb:3 (DM klass 1) : På framridningen var hon ganska stel till en början men det släppte dock efter ett tag. Dock kändes hon ganska divig och gjorde det hon själv ville istället för att lyssna på mig, så ja det var bara att åka med. Haha   Inne på banan kändes allting väldigt bra, hon gick i stadig form och var avspänd osv, inte ens i den ökade galoppen kröp hon upp som hon i vanliga fall har väldigt lätt för att göra.

Dock blev jag väldigt besviken när jag fick mina % då de låg på 66 och jag själv tyckte inte att hon bara gick 1% bättre än Herr Q. Men som sagt så var känslan väldigt bra. :) Det räckte iaf till en 2a placering. 


     


  La:3 (DM Klass 2) : Eftersom jag själv tyckte att det var lite snålt satt med poängen i klassen innan (fortfarande beroende på min känsla, jag har inte sett filmen på hur det såg ut ännu), så kände jag att jag var tvungen att göra ett i stort sett felfritt program denna gång för att ha någon chans till DM guldet, inga missar och hon fick absolut inte bli spänd då hon lätt kryper upp i formen då.   

Stina var helt med på noterna och gjorde abolut sitt allra bästa, hon är ju en liten kämpe den där ponnyn(!), visst kändes inte allt perfekt, i ryggningen ville hon inte riktigt gå bakåt så det tog ett tag innan vi kom någonstans, i den första ökade galoppen så kom hon inte tillbaka riktigt lika snabbt som vanligt och så var det något mer som inte kändes helt klockrent, men de förvända galopperna gjorde hon jätte bra och även momentet där man skall länga ut tyglarna så de kommer i en lägre form, sen gjorde hon även mycket annat väldigt bra också.   

Så känslan när jag kom ut var väldigt bra men jag trodde inte på några bra poäng dock. Men vi lyckades skrapa ihop hela 70,0% vilket ledde till en inviduell seger samt totalseger i DMet. Det är min ponny det! ;)       


 Standard Stina på ärevarv haha       



     

För 3 år sen (sist vi var med i DM) gjorde vi i stort sett exakt samma sak, på samma ställe, först kom vi 2a i första klassen (på 66 %) och sen vann vi andra klassen och blev totalsegrare. Min fina lilla prinsessa. Med tanke på allt hon fått gå igenom åren mellan dessa två tävlingar så blir allt man gör med henne väldigt stort, att man en gång i tiden inte ens trodde att hon skulle finnas kvar i livet idag. :')




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0