Resultat Tävling.

Quando
 
1m: På framhoppningen kändes han fin och "vanlig", men när vi kom in på banan så smög han lite fram till hindren, vilket han aldrig gjort förut, visst han är inte den som tar tag i hindren speciellt mycket, men han brukar aldrig vara tittig. 
 
Men han tog allt som han skulle och hoppade helt okej och felfritt. 0 fel.
 
 
1.10m: Här kändes han mycket bättre, blev till och med nästan lite stark till vissa hinder. Han hoppade allt väldigt lätt med bra kraft från bakbenen. Tyvärr så ramlade en liten bom på 3e hindret då vi kom lite för nära och jag satt i fel position. Annars gjorde han allt perfekt, galoppen börjar bli mycket bättre och vi har inte alls korsgalopp lika ofta längre. Framsteg! ;) 4 fel.
 
 
 
 Hindret som vi rev som ni kanske ser.. ;) Bilden är tagen av Karro
 
 
 
 

Castro 
 
 
1.20m: De senaste tävlingarna har jag haft lite för stor press på både mig och Castro, jag har inte gått in för att ha kul utan bara för att prestera bra, känt efter hela tiden om något känns fel och haft tankar som "han tycker inte det är kul längre".
 
Men denna gång gick jag in för att ha kul, för det är ju trots allt det som är huvudsaken, inte tänka på vad andra tycker utan bara vara i en lycklig bubbla tillsammans med en utav mina favoriter. 
 
Detta resulterade i en väldigt positiv häst som kämpade för mig, på framhoppningen hoppade han med ryggen så jag flög lite fint på vissa språng, pigg som tusan var han också, fanns inget stopp på honom. 
 
 
Inne på banan var han precis likadan, drog som en gris mot alla hinder och var knappt i en enda bom, på hinder nr 2 kom jag alldeles för nära och tänkte "ja nu river vi väl hela hindret", men nej nej Castro vrider sig och är inte ens i hindret. Duktig gamling! ;) Resterande del av banan körde vi på fullt ös, jag hade då inget att säga till om, haha. 
 
 
0+0 fel 2a placering
 
 

1.25m: Full rulle kanelbulle, min häst är ju för rolig ibland. Han hoppade lika fint i denna klass och med samma poitiva inställning, min känsla var väl inte 100%ig men jag var mest glad att vi var tillbaka igen så det spelade inte så stor roll att jag red halvkasst. 
 
När vi kom i mål så drog han gärnet med mig, fysatan det gick inte att få stopp på odjuret, underlaget var ju inte det bästa heller så jag var ganska rädd att gå omkull i leran, men vi överlevde som tur var. ;) haha 
 
 
0 fel 1a placering

 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0