Ny karriär?

Idag har jag kommit på hur min och Castros framtida karriär ser ut, skogsmullar. Satan i vasken vad mysigt vi hade idag, jag och min man. ;) 
 
Idag var det inte fullt ös hjärndöd (som min mor så fint sa här om dagen...) som det varit på sista tiden i skogen, utan idag var det klokt jobb hela turen, och han var så fin, jobbade hur bra som helst hela tiden fast vi galopperade där vi i vanliga fall skenar. Hans öron var spetsade och mitt leende var större än störst. Skogsmullar som sagt!! ;) haha 
 
 
 
 
Q fick en liten kvällstur i änget. Förutom att han var lite smått lat så var han riktigt fin idag, verkligen genomriden i båda sidorna och väldigt lätt i handen. Idag gjorde vi mest basic, som alltid mest fokus fram men vi avslutade med att försöka oss på lite förvänd galopp, vilket gick över förväntan faktiskt, men nej tillräckligt stark är han ju inte ännu såklart. Men det kommer mer och mer iaf. :) 
 
 
 
 
Älgen blev linad idag med all utrustning på, jag vill helst inte sitta upp på henne det första jag gör efter vilan, hon kan nämligen ha lite små små små supersmå tendenser till sadeltvång ibland. Men ja eftersom man egentligen inte skall börja med att longera en häst på volt efter vrickning så blev det bara i väldigt långsam trav och i kanske 5 min. Hon såg iaf väldigt stolt ut när hon äntligen fick göra något igen. :) 
 
 
 
 
Mamma red Stina idag och hon såg väldigt fin ut! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0