Lill Prinssessan

Fast jag inte uppdaterat om mitt liv sen jag åt den lite halvmögliga majsen så lever jag fortfarande, tur tänker visa, andra kanske tänker annorlunda. ;) Hehe 
 
 
Iaf så har två djur fjollat runt på en fyrkant framför en domare. Quando gick en Lb:2. Kan inte påstå att mycket gick fel, en halt var sne och sen hoppade vi över en vattenpöl mitt på banan, men förutom det så gick det väl som vanligt, dock när jag fick reda på %en så blev jag lite smågrinig, 59%, ursäkta? 
 
Men sen efter så kom domaren fram till mig och ursäktade mina dåliga % och sa att jag red bättre än så men att det var så stressat då jag startade innan tävlingen osv (började jobba på Dahrves kl 10 och tävlingen startade egentligen också 10, men jag fick starta 15 min tidigare och sen kasta mig till jobbet) 
 
Väldigt trevligt att hon kunde komma fram och säga så efter, men ja det kommer ju inte precis ändras i resultatlistan och laget hade nog fått den där Blå/Gula om jag blev rätt bedömd. Men jaja det är inte hela livet. ;) 
 
 
 
 
Stina gick senare en La:4, sist vi red det var för 3(?) år sen och då red jag fel... Och ja pga jobb så läste jag in programmet när jag skrittade fram, framförhållning osv. Dock har jag märkt att jag kan inte läsa in några dagar innan och träna på själva programmet, för då försvinner det med en gång när jag kommer in på banan, men om jag läser in det precis innan jag itter upp på hästen och bara tränar delarna hemma så kommer jag ihåg det, okej jag skall inte säga att jag solklart vet vart jag skall när jag är inne på banan, men att chansa lite brukar funka hur bra som helst det med. ;) haha 
 
 
Iaf så var Lill ponnyn lika fin och duktig som alltid, gick in och gjorde programmet i stort sett perfekt, okej hon vill helst göra allt på en och samma gång och vart man än rider så känns det som att Stina tänker "här är det ökad trav va matte?!" haha. 
 
Huvudet var mer stilla än vanligt, bakdelsvändningarna gjorde vi faktiskt ganska bra och även alla ökningar, dock var inte Stina helt med i ryggningen (ett tillfälle där hon tänkte "ökad trav matte?!") så den blev lite snabb och sen var hon inte tillräckligt stark i de förvända galopperna.
 
Men jag är mer än nöjd med oss och man kände hur kul hon tyckte det var. Procenten slutade på 65, vilket räckte till en 2a placering, dock kändes det bättre än så men som sagt, känslan är jag riktigt nöjd med! :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0