Kommentar+Svar

Anonym

Det låter som du har för höga krav på dig själv. Är det viktigaste att komma högt upp i resultatlistan? Fortsätt om du/ni tycker det är kul och strunta i resultatet och gå mer på känslan när du väl rider. Det ska ju vara kul inte bara prestationsångest. Tror inte heller det ser så dåligt ut som du själv tycker. Annars, om det viktigaste för dig är att vinna, så satsa mer på dressyren. Där är du ju grym och placerar dig varje gång typ :)

 

 

Svar: Ja jag har sjukligt höga krav på mig själv, men det är förhoppningsvis pga dom som jag kommer komma dit jag jag vill en vacker dag. Jag är en tävlingsmänniska, visst älskar jag allt som har med de där fyrbenta att göra, men utan att få tävla så skulle jag inte hålla på med detta på det viset jag gör idag, isåfall hade jag fortfarande haft kvar min C-ponny. Sen om man inte kommer högt upp i resultatlistan så kan man inte komma någonstans, man blir inte ihågkommen, får inte sponsorer, vilket skulle vara nödvändiga för mig då jag själv inte har pengar, så på så vis är det väldigt viktigt att placera sig högt! 

 

Men självklart går jag på känsla och jag tycker det är fruktansvärt kul när jag känner att jag gjort ett bra jobb. Jag kan vara supernöjd med mig själv efter en 20 fels runda och väldigt besviken efter en 0a med placering, men i slutändan handlar inte allt om vad jag ser och vad jag känner, en 0a ser bättre ut på papper än 20fel. 

 

Det är otroligt svårt att förklara utan att det låter dumt, så länge jag gör ett bra jobb och jag och hästen är ett bra team inne på banan så är jag nöjd, men om jag vill kunna livnära mig på denna sport så måste jag visa upp mig, och ingen kommer ihåg en medelmåtta. Jag har en fruktansvärd åldersnojja tillråga på allt, jag får ständigt panik över att jag är 21 år och inte kommit längre i livet än vad jag gjort, vilket leder till att jag lätt får panik när jag känner att min utveckling går för långsamt! ;) 

 

Och det där med att satsa på dressyr, nja alltså så kul tycker jag inte det är tyvärr, jag älskar att tävla med min lilla ponny då vi gått igenom så mycket tillsammans osv, men jag ser mig inte sikta mot stjärnorna i den disciplinen, sen hatar jag även att rida i dressyrsadel, det känns bara så konstigt på något vis. Haha. ;) Men sen skall man väl även tillägga att jag tävlar Lb-La klasser i dressyr och inte Msv B-Msv A som jag gör i hoppning. Men tack så mycket! ;) 

 

 
 
 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sälja de hästar du har och köpa en riktigt bra hopphäst?

2013-09-12 @ 07:19:08
Postat av: Anonym

Kämpa vidare du är jätte duktig i båda grenarna

2013-09-12 @ 12:48:13
Postat av: Anonym

Äsch, Åldern är väl ingenting! Tänk på dom som rider de riktigt höga klasserna och mästerskapen, en stor majoritet av dem är medelålders och också i många fall långt äldre en så! Och säg inte att du inte åstadkommit något - du är en förebild för många på massa olika sätt! Tex är du en hängiven ryttare som inte tar genvägar på färdiga "bra hästar"(peak till komentaren här innan), du har "glöden" till sån bredd att inte ens ett krossat knä kan stoppa dig. Och mest av allt är du ju begåvad.

2013-09-14 @ 01:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0