Kommentar+Svar

L
IP: 95.199.221.219

Varför fortsätta hoppa/tävla på Castro då? Om du bara är missnöjd och det inte är kul är det väl bättre att låta bli. Han är ju rätt gammal och kanske tycker han inte det är så kul längre, vad vet jag..

 
 
Svar: Jag har tänkt samma sak väldigt många gånger under dessa 4år jag haft honom, alltid varit orolig att han inte tycker det är kul längre, men det jag (och även ni) glömmer bort är vilken häst jag sitter på, om han tröttnat så hade han inte hoppat ett enda hinder, och inte bara surat ihop när jag gör något litet fel. 
 
Sen är det även så att när jag är inne på banan så är jag egentligen inte missnöjd, jag ler och är väldigt glad över hans positiva inställning till hindren (att han tar tag i hindren med öronen spetsade), det är när jag kommer ut och ser filmerna som jag deppar ihop, och att jag än en gång hamnar långt ner på listorna.. 
 
Så nej Castro har inte tröttnat, utan det är bara jävligt frustrerande för mig att behöva göra allt perfekt för att få samma resultat som de som kanske inte behöver göra det.
 
Det är taskigt av mig att klaga egentligen, ja har en jävligt fin häst som lärt mig enormt mycket, det är mest mig själv jag blir så satans jävla besviken på hela tiden. 
 
 
Sen hoppas han enbart på tävling, jag tränar honom i stort sett aldrig hemma, förutom studs för att stärka honom. De få gånger jag hoppar hemma (1-3ggr/år) så bjuder han som mest när hindren ligger på 1.50m. 
 
Sen direkt efter en tävling blir det lätt att man skriver saker som man egentligen inte riktigt menar, jag tar ut mitt agg här istället för på något annat sätt, eller ja mina föräldrar får väl kanske inte någon rolig resa hem... ;) 
 
Nu har jag ingen aning om vad du har för koppling till mig, till han eller till oss eftersom du inte kan skriva vem du är, men så här är det i mitt huvud iaf. 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som du har för höga krav på dig själv. Är det viktigaste att komma högt upp i resultatlistan? Fortsätt om du/ni tycker det är kul och strunta i resultatet och gå mer på känslan när du väl rider. Det ska ju vara kul inte bara prestationsångest. Tror inte heller det ser så dåligt ut som du själv tycker. Annars, om det viktigaste för dig är att vinna, så satsa mer på dressyren. Där är du ju grym och placerar dig varje gång typ :)

2013-09-11 @ 14:40:13
Postat av: Emma pettersson

Min högsta önskan är att få rida Castro och Stina dom är så himla fina <3

2013-09-17 @ 19:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0