Kommentar+Svar

Anonym

Hur gick tävlingen i helgen?

 

 

Svar: 

 

Quando

 

1m: På framhoppningen var han inte lika rolig som vanligt på borta plan, höll även på att få mig en rejäl åktur på krysset en gång då han gjorde en liten spark med skruv, men som tur var stod Emma ivägen så han kunde inte vänta helt om. Haha. 

 

Väl inne på banan vaknade han till lite. Rundan kändes bra förutom korsgalopp och att det gick lite vingligt ibland. Till 2an tappade jag trycket så där fick han inte upp frambenen så den bommen föll. Sen till sista linjen som var räcke- 24m- komination oxer/räcke, så var bakbenen rakt upp på räcket sen vinglade vi oss fint fram på typ 8(?) galoppsprång fram till kombinationen, men trots att det vinglade och vi kom helt snett å tog han den lätt som en plätt. ;) 

 

Film på denna runda kommer nog upp snart, måste bara hitta sladden till kameran... 

 

 
 
1.10m Debut: Även här blev han mer taggad inne på banan. Jag red dock fruktansvärt dåligt och kunde bara koncentrera mig på den där jävla korsgaloppen. Jag red i enormt undertempo till nr 2 vilket resulterade i att han inte hann upp med frambenen, och sen gjorde jag precis likadant till nr två där han dock hann upp med frambenen men bakbenen lyfte han inte mer än 20cm typ. Stackarn. 
 
Resterande av banan gick väl helt ok och även felfritt. Jag är jätte nöjd med honom då han hoppade bättre än vanligt och sög tag bra i hindren. Men mig själv är jag riktigt missnöjd med, jag kan så mycket bättre. ;) 
 
Denna runda lär inte visas för allmänheten. ;) 
 
 
 
 
 
Castro
 
 
1.15m: Banan var verkligen inte någon Castro bana, alldeles för långt mellan hindren och för mycket "ur hörn". Det gick väl helt okej fram till sista linjen, jag låg lite för nära på ett räcke så då gjorde jag tyvärr som fungerar på Q men absolut inte på Castro, nämligen att trycka in sporrarna lite lätt i upphoppet, Castro blev lack och stod och studsade sen drog han iväg över de två sista hindren.
 
 
1.25m: Här åkte jag mest häst, det var redan kört så jag hade 0 lust att vara med egentligen. 1-2 var samma linje där han blev arg i första klassen, vilket resulterade i att han bockade lite i svängen och för att då inte göra honom argare så släppte jag tyglarna och bara satt där, vilket resulterade i att vi kom för nära på nästa hinder så där föll frambommen, dock skulla han kunna klara det utan problem eftersom vi inte kom omöjligt nära.. Sen resterande del av banan var vi felfria men jag är inte nöjd med mig eller hans språng.
 
 
Så nej jag är inte nöjd med oss. Visst 8 fel totalt är väl inte skitkasst, men jag skäms eftersom jag vet att vissa tror att han har ont, kanske inte så jätte mycket här på Gotland dock, men ändå, det är inte så kul att kämpa för ingenting, man ser andra hästar som gör allt för sina ryttare och bara vill vara felfria, Castro gör inte det för mig och kommer aldrig att göra det heller. Visst han ställer upp, men han skiter i om 1 eller 10 bommar ramlar. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: L

Varför fortsätta hoppa/tävla på Castro då? Om du bara är missnöjd och det inte är kul är det väl bättre att låta bli. Han är ju rätt gammal och kanske tycker han inte det är så kul längre, vad vet jag..

2013-09-11 @ 10:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0