Full fart och ha kul..

Som jag brukar säga lite väl ofta kanske, men det var precis vad jag och Stina hade idag på hopplektionen för Ninna. Stina har inte hoppat klokt på några månader så hon var uppskruvad till 10 000. Kontroll, jämn rytm, avspänd form osv var väl inte riktigt vad man kan påstå att vi hade, höhö, men kul hade vi iaf, jag var livrädd imellanåt (läs typ hela tiden) och kände mig som att det var första gången jag hoppade i mitt liv. Hon är ju för söt den där hästen, lat som en sköldpadda i vanliga fall, men så fort det kommer fram hinder så får hon raketfart i rumpan. Hoppas verkligen att Lillen inte fått något från henne på hoppfronten, det hade varit lite små jobbigt faktiskt. ;) 
 
 
 
 
 

Quando fick sig en liten tur i ridhuset innan Stina skulle hoppa, red runt lite på en bom och tränade byten samt att inte byta när man inte skall. ;) Bakbenen börjar verkligen komma igång nu och han är verkligen loss framme, det jag fortfarande vill förbättra är framåtbjudningen och höjden på nacken, men med tanke på hur tungt underlaget var så är jag väldigt nöjd med min lilla gris. 
 
När lektionerna började så tog vi en liten skrittur i skogen, där vi även testade att skutta över ett litet hinder, eller ja hinder och hinder, en liten gren som någon lagt över vägen, vilket han verkade tycka va busigt kul. ;) 
 
 
Haha så fuul, dom där frambenen alltså! ;) 
 
 

På Torsdag skall Quando hoppas för Erling, vilket jag är väldigt taggad inför. Nytt ställe vilket brukar innebära en lite mer uppskruvad Quando, sen skall det även bli spännande att se vad Erling tycker om honom och vad han har för tips osv.
 
Det jag är mest rädd för är att gå för snabbt fram med honom, pressar honom för mycket. Han är ju så satans lätt och känns så mycket äldre att rida än vad han är, vilket gör att man lätt sitter och rider han som en äldre häst. Lite svårt att förklara men om ni skulle sätta er på han så skulle ni förtå vad jag pratar om. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0