Fredag.

Idag har jag och mor dressyrat på fuxarna, hon på den lilla och jag på den stora. Eftersom min gamla man har varit otroligt seg på senaste tiden så satt jag på mig ett par ponnysporrar, vilket Castro kanske inte tyckte var helt okej. hehe. Men för en gång skull så tog vi oss framåt idag iaf. 
 
Pga sporrarna så var han lite små spänd och små irriterad, vilket inte brukar ge någon jätte bra känsla, när han blir spänd så spänner jag armarna och då blir han tung i handen. Men i det stora hela så gick det helt okej, han blev inte arg men var lite irriterad genom hela passet. Han är ju kanske lite känslig ibland. ;) 
 
 
 
 
 
Sen tog jag en tur på banan med Herr Q. Han var väl helt okej idag, hänger sig lite i vänstertygeln så där måste jag verkligen tänka på att inte bli hängandes själv. Annars var han fin, galoppen blir dock inte lika rolig hemma pga av underlaget. 
 
Avslutade med att skutta lite över stegen och vattenmattan, först tyckte han mattan var asläskig när det inte var någon bom över den, så han tvärnet och sen hoppade stillastående, några gånger efter tog han i som satan men sen sista gången galopperade han på den. Hehe. Mamma fixade iordning en studs och sen la upp bommen på steghindret, vilket vi tog några gånger. 
 
Idag hade han lite bättre tryck i sprången än vanligt, vilket matte tycker om, allt för ofta känns det som att han kravlar sig över hindren och har ingen kraft alls i sina små bakben, men det kommer mer och mer nu. Den känslan jag är ute efter är den man får på Pommeroy, där man verkligen känner kraften i bakbenen i varje galoppsprång och att man trycks upp i sprången, allt går på kraft liksom. Vi har en lång väg att gå, men det känns som att det kan finnas där någonstans iaf. ;) 
 
 
 
 
Pommeroy!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0