Den där Castro.

Efter tävlingen i Lördags så fick han först en dusch och sen en promenad runt travbanan som belöning för sitt fina jobb. 
 
Som vanligt när Castro vet att han gjort något bra så går han med högt huvud och det ser verkligen ut som att han vill att alla i närheten skall se honom, och jag kan väl inte heller påstå att det är jag som bestämmer tempo eller vägval. Om han vill gå någonstans så går han dit och om han vill stå still i 10min med huvudet på mattes axel för att kolla på något som inte finns, så gör han det, så är det bara. ;) Man går bredvid honom med ett stort leende när man märker hur nöjd han är med livet för tillfället och hur jävla bra han själv tycker att han är. Min Kung helt enkelt! 
 
 
När vi i slutet av promenaden gick förbi hans gamla stall/hagar så var det en hage som stod öppen när vi gick förbi, jag var inte riktigt med på noterna, som vanligt, så när Castro då bestämde sig för att gå in där så hann jag inte riktigt reagera i tid så han drog med mig in och när han märkte att jag inte riktigt hängde med så ökade han tempot, dock fick jag lite kontroll på honom efter ett tag och kunde få ut oss lite snyggt utan att allt för många såg oss. Efter 10m så kom det en till öppen hage, denna gång var jag dock beredd, men vad hjälper det när Castro kommer på något kul?, så ja vi gjorde då samma tur in i nästa hage också, fram med öronen och så går han bara bestämt in med mig hängandes vid rumpan. Alltså den där hästen. 
 
 
Lite svårt att förklara på ett roligt sätt utan att bara få det att låta som att min häst är världens mest ouppfostrade häst, vilket det kanske finns en liten risk att han faktiskt är....(hehe) ;) Dock är han även världens fegaste häst, så om jag mot all förmodan skulle tappat honom så hade han gått 2m för att sen märka att han var ensam och kommit springande tillbaka. 
 
 
Han är så smart och vet precis när han kan göra lite som han själv vill, fy fan vad jobbig han kan vara de dagar han vet att han skött sig bra i ridningen, han vet mycket väl att ingen kommer tvinga honom att uppföra sig då. Det är min Diva det! ;) 
 
 
Väldigt intressant inlägg osv, men ja han är en liten chramknutte iaf den där gamla gubben. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0