Bra skit.

Jag tror jag har rekomenderat detta förut någongång också, men lite tjat klarar ni väl av, eller? ;) 
 
Iaf så tycker jag att detta med Slow Feed nät är en riktigt fiffig uppfinning, och här kommer några exempel på varför.
 
- Eftersom det blir svårare för hästarna att få tag på maten så kan de inte hets-äta, vilket de lätt gör om de bara får mat 2-4 ggr om dagen.
- De har mat under längre tid vilket är väldigt bra för deras känsliga magar
- Mina två grisar kan inte längre blanda allt hö och spån i boxen, vilket gör det väldigt mycket enklare för mig att mocka efter dom. 
- Castro vandrar inte runt i boxen lika mycket som förut och skiter i stort sett på ett och samma ställe. 
- Ute i hagen blåser inte höt bort lika lätt vilket leder till mindre spill och mer mat i hästens mage. 
- På vintern behöver man bara fodra dom 2 ggr om dagen och de har ändå mat dygnet runt, och speciellt på vintern är det väldigt viktigt att de har fri tillgång till grovfoder så att de kan hålla värmen.
 
 
 
Än så länge så har jag bara andvänt mig av billigare kopior, "runda nät", och inte från Caisas shop då jag var lite snål, och visst har de fungerat helt okej, men de går sönder ganska lätt, är inte helt enkla att fylla på eller hänga upp, så nu är tanken att jag skall beställa kloka att iaf ha i boxarna, ute klarar dom sig med de andra än så länge, för nja jag känner väl inte riktigt för att lägga över 2000:- på hönät kanske, 1000:- får allt bra räcka. ;) 
 
Idag hade jag dock lyckats glömma mitt bankkort i stallet, så det får bli att beställa imorgon istället. 
 
Men som sagt, jag rekomenderar det starkt, speciellt på vintern då man kanske inte har tid att fodra sina hästar 12 ggr om dagen för att de skall ha mat hela dagen och kunna hålla värmen, på sommaren finns ju gräs, på vintern är det tyvärr lite dåligt på den fronten... ;) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kostar ett nät?

2013-09-18 @ 07:31:09
Postat av: Anonym

Vad kostar ett nät?

2013-09-18 @ 07:31:11
Postat av: Anonym

Vad kostar ett nät?

2013-09-18 @ 07:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0