Tisdag.

Castro och Stina fick en lugn tur i skogen tillsammans idag, öronen spetsade hela tiden. Finns inte ord för hur lycklig den där gamla mannen kan gör mig! 
 
 
 
 
 
Sen tömkörde jag Quando en liten stund för att se hur han rörde sig idag. Som tur var kunde jag varken se någon stelhet eller att han var halt, inte heller reagerade han något när jag klämde på ryggen, så det skall nog gå att rida imorgon utan problem! :) 
 
Iaf så var han fin, eftersom jag tömkörde i hans hage där det är lite småknöligt så blev det ett väldigt lugn pass och jag hade bara fokus på att han skulle jobba rätt med ryggen och gå i rätt låga form, vilket han också gjorde större delen av passet. 
 
 
 
 
 
Efterom Herr Q skulle vara så taskig mot min favoritbebis så släppte jag ihop L och C istället, så länge jag haft C så har jag inte vågat ha han ihop med någon då han är så aggresiv när han står i hagen/boxen bredvid, när man rider eller leder honom med andra hästar, så fort de kommer upp i rumpan så blir han arg. En sommar så rymde han dock in till två ponnyston en natt och då fick han gå resterande tid av sommaren tillsammans med dom utan problem, han var bara lite sur när de kom inärheten av hans mat. 
 
 
Men jag vill absolut inte ha L själv då han behöver någon att busa lite med och eftersom C även gick med en shettis innan vi köpte honom å tänkte jag att han kanske var snäll mot små oskyldiga ponnysar. ;) Så jag chansade. 
 
 
L skall av någon anledning alltid stoppa näsan in mellan bakbenen på andra hästar, vilken ja kanske inte är det smartaste på en häst som inte tycker om att ha andra hästar ens i närheten av sin rumpa... Så ja C såg väl inte helt nöjd ut när L stoppade in huvudet mellan hans bakben, dock höjde han bara huvudet och skrek lite samtidigt som han backade några steg. L förstod ganska fort att det nog var bäst att låta bli att vara där bak trots allt. ;) 
 
 
Annars var C hur snäll som helst, de stod och åt ur samma hönät utan att han såg allt för arg ut, nafsade varandra på mularna, plockade äpplen tillsammans, sprang runt och busade lite utan att C jagade eller såg arg ut, L fick äta lite hö ur C's mun osv, hur gulliga som helst tillsammans, jag började nästan gråta när jag såg hur söt Castro var mot Lillgrabben, man blir ju väldigt stolt över gamlingen. :')
 
 
Förhoppningsvis så kan han fortsätta att vara lika gullig mot L hela tiden så att de länge kan ta nytta av varandra. Mina två favoritkillar! <3 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0