Stolt!

Jag måste ju få säga att min lilla filur till 1åring är ganska cool trots allt.

När jag var klar med allt i stallet så tog jag in honom för att göra en liten makeover, man får faktiskt inte se ut som en travhäst när man är en ädel ridhäst, haha, inget ont om travhästar, men en ridhäst skall (enligt mig) ha kort och fixad man, undantag till vissa raser finns såklart.

Iaf så började jag med att slänga glansprayet i marken så det strätte upp på oss båda, men han brydde sig inte nämnbart (Quando hade dött). Sen sprutade jag man, svans och pannlugg utan att han reagerade (här hade fru Älg varit nära döden). Man, pannlugg, hovskägg och öron blev klippta utan problem (det sistnämnda är snudd på omöjligt på Stina). Bara för att så backade han även in i en hink med vatten så att det strätte upp på bakbenen, även här ingen reaktion (Quando hade här dött en andra gång)

Sen var tanken att vi skulle gå ut till hagen, men nej Lillen var väldigt intresserad av att gå åt andra hållet istället, hans önskan är min lag och därför begav vi oss ut på en liten promenad ensamma för första gången.
För att komma till skogen så måste man gå över ett litet dike (där alla andra hästar som stått här vägrat att gå över till en början och sen tagit världens språng över, helst rakt på den som leder också), Lillen däremot tog bara ett litet större steg över, hur lugnt som helst.
Förbi alla hagar där hästarna samlats uppe vid vägen för att locka Lillen att komma tillbaka (här kan Castro lägga i backen och backa hela vägen hem igen) L verkade inte bry sig utan fortsatte att följa efter matte.
"Förbi några spännande hus och sen in i skogen. Lite läskigt men matte verkar ju inte rädd så jag smyger väl efter."

Tempot ökade lite på vägen hem men så fort jag tog lite i grimskaftet så saktade han ner. Hälsar lite på grannhästarna och sen fortsätter promenaden hem. Över diket igen och sen en liten matpause utanför morsans hage.
3 lastbilar med släp flyger förbi uppe på vägen 20(?)m bort, vägen är blöt så det lät väldigt mycket och sen kommer de väldigt plötsligt pga hus och svängd väg, Lillen har rumpan till och lyfter huvudet men inte mycket mer när de flyger förbi (Stina hade varit på andra sidan stallplan på två hundradelssekunder)

Ut till hagen, direkt fram till äppelträdet och se om det ramlat ner några nya äpplen för att sen gå till de andra hästarna.

Cooltender, ett ganska passande namn faktiskt! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0