Resultat från helgen

Lördag
 
 
Obelix
 
 
90cm (4fel): Hästar överallt och massa spännande saker hände lite här och där, så ja koncentrationen till en början var ju inte den bästa, men väldigt snabbt började han lyssna fint på mig, dock var han fortfarande väldigt spänd och ville gärna visa upp sig för alla nya hästar, han växte säkert 50cm och var nog riktigt snygg att se på! ;) 
 
 
Så fort hinder kommer framför näsan så koncentrerar han sig till 100%, inne på banan var han rädd för allt förutom hindren, någon höll på i hinderboden och människor stod och kollade ner på honom uppe på läktaren, skitläskigt faktiskt, de var säkert 3m långa. ;)
 
 
Men som sagt, hindrena var det minsta problemet, han hoppade allt fint och lyssnade helt okej. Dock blev han spänd vid en oxer som stod precis under läktaren intill väggen, förståerligt eftersom han knappt vågade gå i närheten av väggen innan, hoppade gjorde han men han hann inte riktigt upp med frambenen så det hindret rev vi. Annars var det inte några problem. 
 
 
 
1m (4fel): När Obbelobbe blir lite taggad så blir han fruktansvärt mötesskygg, så på framhoppningen så flängde vi lite hit och dit och kunde bara koncentrera oss på de andra hästarna, men ja när vi red mot hindren så var det 100 fokus igen. Söt hästen. 
 
 
Inne på banan var det lite bättre än klassen innan, han var inte alls lika spänd och vågade sig ut till väggarna. Allt flöt på helt okej och han bjöd fint på alla hindren, 3an var en oxer ur ganska kort sväng och han var inte riktigt beredd på att hoppa det hindret så där hann han inte upp med frambenen och rev det. Men som sagt, allt annat gjorde han riktigt fint! 
 
 
I det stora hela är jag riktigt nöjd med honom, det är hans tredje tävling i livet, första inne, första gången han är på den tävlingsplatsen och allt var väldigt utsmyckat osv. Man märker att han verkligen tycker om att visa upp sig!! :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
Quando
 
 
1m (0fel): Överdrivna språng utan bjudning. Ja det var väl vad denna runda bjöd på. Han är totalt otittig och hoppar allt man styr han på, men vi hittar ingen bjudning eller flyt. 
 
 
1.10m (4fel): Nationell bana på ett riktigt dåligt underlag gjorde ju inte det hela lättare för mig att rida bra. Satt han i skiten på två hinder, men han klarade ut dom bra själv. Han är ju så jävla snäll och ställer alltid upp fast jag sätter han helt i skiten. Lite bättre språng i denna klass, men jag sitter ju som en jävla babian där uppe, inte helt van med den där ryggaktiviteten ännu, haha, bara att träna! 
 
 
Jag är nöjd med Q, speciellt i andra klassen där han verkligen ställde upp och fortsatte fast jag red mindre bra, mig själv är jag mindre nöjd med, att jag aldrig kan lära mig att rida helt klokt... 
 
 
 
 
 
 
 
Castro 
 
 
1.20m (4fel): Hittade inte mina ponnysporrar så jag fick ta mina 2cm, detta + dåligt underlag + läskig vattenmatta + halvkass ridning, gjorde att vi stod och studsade lite i ett hörn innan vi travhoppade vattenmattan. Så ja på hinder var vi felfria, men eftersom han alltid skall visa vad han tycker och tänker om saker och ting så fick vi 4 fel. Hoppade fint gjorde han och jag är helt okej med rundan i övrigt. :) 
 
 
 
1.30m (0fel Vinst): Nu kastade jag bort spöt och fick låna ett par bebissporrar, vilket resulterade i en mycket nöjdare Castro, att jag även störde honom så lite som jag kunde inne på banan gjorde inte hans humör sämre. Nöjd häst leder (oftast) till en felfri runda, hoppade sjukt fint gjorde han också. Min gamla gubbe. #Gammalhästhopparbäst helt enkelt. haha 
 
 
 
 
 
 
Söndag 
 
 
Nors Stella Nova
 
 
Msv B:3 Debut (65,313%): Min vackra underbara fantastiska lilla ponny, hon är ju för rolig ibland. Så fokuserad som hon var under detta program har hon nog aldrig varit, hon ville verkligen göra allt rätt och var med mig till 100%. Jag kan nog inte vara mer nöjd med oss. Hon är verkligen speciell! 
 
 
 
La:3 KM (67,429% Vinst): Att byta ner till vanligt bett igen efter att precis ridit på kandar var väl inte någon favorit för Stina. Nivån sänktes och även hennes fokus, samtidigt som hon var ganska trött efter förra klassen. 
 
Detta resulterade i att travprogrammet blev mindre bra, hon var inte stilla med huvudet och lyssnade inte alls eller för mycket, så allt kändes väldigt hackigt, dock tjänade hon ihop lite poäng under galoppprogrammet där hon var riktigt fin! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0