Kommentar+Svar

Anonym

Kan du inte göra ett inlägg om Vilks ponny och ridhästryttare på Gotland du tycker rider väldigt bra?:) skulle någon få rida dina hästar? Isåfall vem/vilka?

 

 

Svar: Eftersom det kan vara väldigt känsligt att skriva ut namn osv på vilka man tycker rider bra, då andra som man kanske glömmer bort kan ta illa upp så tänker jag tyvärr inte svara på det, hoppas du förstår. :) 

 

Jag är lite snål med att låna ut mina hästar om jag skall vara helt ärlig, inte för att jag tror att någon skulle förstöra dom och att bara jag kan rida dom, men jag anser inte att man skall låna ut sina hästar "bara för att". Om man vill ha hjälp med något, så självklart, eller om man tycker att den andra personen rider väldigt bra och man kanske vill se hur sina hästar ser ut från marken, för det är väldigt nyttigt, men det har jag oftast min moder till, dock tycker hon väl inte att det är helt kul då jag brukar kunna vara en ganska sträng lärare från marken. Det blev ganska mycket bråk under de månader jag inte kunde rida pga knät. hehe 

 

Jag har ett enormt kontrollbehov när det gäller mina hästar, vilket gör att jag inte kan slappna av och rida den hästen som jag sitter på klokt när någon annan rider någon annan av mina hästar.

Ofta kan det även bli lite flumridning om man rider en annans häst utan speciellt anledning, vilket jag inte anser att de hästar jag har idag klarar av på ett bra sätt, 100% fokus, eller inte alls, typ. Curt kunde man sätta upp vem som helst på och flumma runt hur mycket man ville, busridning var den absolut bästa sorten. ;) 

 

Så nej att låna ut min häst bara för att låna ut och låta andra testa är inget jag anser som juste mot hästen, men att sätta upp någon som kan hjälpa mig klokt med ridningen kan jag göra. En person som jag brukar utnyttja när hon är nere på ön är Anna Sandquist, hon rider alla mina hästar väldigt bra och gör allt väldigt seriöst och enkelt på något sätt. Hon är väl typ den enda som hoppat lite på Castro förutom jag under de åren jag haft han. :) 

 

Jag skulle aldrig sätta upp någon som jag inte anser skulle klara av mina hästar, mest för ryttarens skull (skaderiskt osv) men också för hästarnas skull, det räcker med att de får stå ut med min halvkassa ridning varje dag. ;) haha 

 

Hoppas ni förstår hur jag tänker, för texten blev lite halvknas och att ni inte tror att jag är någon "hej jag gör allt bättre än alla andra", för det vet jag mycket väl att jag inte gör. ;) 

 

 
 
 
 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0