Kommentar+Svar

Anonym

Men klart du måste berätta hur alla ritter/resultar blev! Är nyfiken.

 

Svar: Här kommer alla resultat från helgens klasser :) : 

 

Quando

 

Lb:2 : Mer perfekt runda än denna, med tanke på ålder och styrka, kan man nog inte göra. Gud vad fin han var, det enda var en avsaktning galopp-trav som blev lite tidig och "flygande". När jag kom ut så sa både mamma och pappa att "det där var ju en fullpott". Dock verkade inte dommaren tycka likadant då vi "bara" fick 67% och då skall ni veta att han gick mycket bättre än när han fick 76%, så det kändes lite tråkigt faktiskt, och sen att han "bara" kom tvåa och inte vann när han var (iaf enligt mig) bäst i denna klass kändes också lite surt. 

 

Men självklart är känslan det som räknas och inte placeringar osv, men man vill ju ha den utdelning som man är värd iaf! Haha 

 

Denna runda kommer jag nog att lägga upp på youtube då jag verkligen är nöjd med oss två! :) 

 

 
 
Lb:3 : En blandning mellan för mycket power och trötthet resulterade i endel missar, men de delar han gjorde bra, gjorde han riktigt riktigt bra! Men som sagt han orkade inte hela vägen eller att koncentrera sig genom hela programmet.
 
Men förutom missarna så är jag väldigt nöjd med honom, han är ju trots allt bara 5år! Iaf så slutade vi på 63%, vilket är rättvisa % med hur han gick, men det jag irriterade mig på var att andra som gjorde mer eller lika mycket missar som jag själv fick ganska mycket mer % än jag och att en person som gjorde i stort sett ett felfritt program inte alls fick de % hon förtjänade... Dressyr.......  
 
 
 
 
Stina (Stella Nova)
 
 
La:3 : Framridningen var otroligt tung på vissa ställen så att göra ökningar, skänkelvikningar osv var ingen ide att göra på denna häst, hon är ganska känslig på underlag, eller ja iaf på tävling/framridning. För övrigt så verkade hon vara på sämsta möjliga humör, stod och studsade och gick knappt i form ens (fuxsto ni vet). Iaf så kom min mor med den goda iden att sänka ner bettet ett hål, vilket gjorde susen med en gång, helt plötsligt så blev hon ridbar igen, känslig ponny? Nja jag vet inte jag.... ;) 
 
Inne på banan så blev hon supertaggad, släppte bettet och ville helst göra allt själv, så ja det var bara att sitta där och göra sig så liten som möjligt. 
 
Hon hade en otroligt snygg form genom hela programmet, väldigt ofta blir hon ju för kort och ser kantig ut, men nu dåg hon riktigt rund och snygg ut, dock så var hon ganska ostadig i hela travprogrammet, vilket drog ner ganska mycket. När hon är så taggad som hon var denna dag så klarar hon inte riktigt av att hålla huvudet still, speciellt inte när det är irriterande flugor överallt också.. ;) 
 
Galopprogrammet gjorde hon dock mycket bättre och stadigare och det var nog där hon samlade sina poäng. ;) Iaf så slutade vi på 66% vilket kändes rättvist med tanke på hur ostadig hon var i traven. En andra placering hamnade vi på, första gången Stina inte vinner i La:3 dock. Men någongång skall väl vara den första. ;) Haha
 
 
 
 
Msv C:1 : Min underbar lilla ponny! Gudars så fin hon kan vara! Dock var hon otroligt känslig, hon reagerade på varenda lilla rörelse jag gjorde, så det blev lite små hackigt ibland då hon tänkte sakta av innan hon skulle osv, sen blev det som jag skrev innan en stor miss i första travökningen. Hon brukar alltid suga tag så fort man vänder upp på diagonalen, dock gjorde hon inte det nu, så jag la på lite mer skänklar, men då fattade hon galopp istället och eftersom jag hamnade lite i obalans så blev det en tvärnit med huvudet rakt upp då bettet blev för skarpt och sen upp i galopp igen, lilla prinsessan verkade helt chockad, stackarn. 
 
 
Men ja resten gick smärtfritt och hon kändes finare och jämnare än sist. Dock blev procenten 63 vilket kändes lite snålt, men gud vad fin hon är min lilla stjärnponny! Kvalad till Msv B också. Världens bästa! 
 
 
 
 

 
Emma.P

Hej. Hur skulle du reagera om man kom fram till dig och sa att du var ens idol? :)

 

Svar: Jag hade nog blivit lite chockad men även väldigt glad. Mitt mål är ju att vara en förebild och att andra skall tycka att jag gör ett bra jobb inom hästsporten. Det är det här jag lever för och då vill jag självklart göra det helt rätt! :) 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmma.P

De är jag som gjort fanpagen Ronjahakanssonsfanpage på instagram! För du är min idol!! :)

2013-10-16 @ 09:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0