Kommentar+Svar

Anonym

Ser så lätt ut du bara sitter där :) Är hon så lätt som hon ser ut att vara???

 

Svar: Tack så mycket! Det är faktiskt en väldigt svår fråga att svara på då jag inte kan säga att hon är varken lätt eller svår. 

 

Jag är en person som vill rida mina hästar, jag vill få dom att arbeta bakifrån och fram, mycket aktivitet bak osv, men Stina är mer en åkhäst, ju mindra man gör desto bättre går hon, dock arbetar hon såklart inte speciellt mycket om man rider på detta vis. 

 

När man då försöker rida henne istället för att åka så orkar hon inte riktigt och blir lätt ostadig i formen och lägger lätt allt i handen. När vi kommer till dessa lägen så spänner jag mig otroligt mycket själv och då blir allt 1000ggr värre. Så vid dessa tillfällen anser jag att hon för mig är en väldigt svårriden häst. 

 

Dock när allt klickar mellan oss så finns det nog inte någon häst som är så mycket lättare, hon lyssnar på precis alla hjälper och vill göra rätt, man behöver göra så små hjälper för att hon skall förstå och göra rätt. Väldigt ofta kan hon dock bli lite överambitiös och gör gärna saker innan man gjort hjälperna, hon är en liten tankeläsare ibland, och ibland bestämmer hon att hon skall svänga åt andra hållet och gå i förvänd galopp istället för att gå på en rund volt, haha. 

 

På tävling är hon oftast som bäst, hon älskar att visa upp sig och att stå i centrum. Ju högre och svårare program desto mer koncentrerad blir hon. :) 

 

Så ja allt beror på hur man rider henne, jag och Stina har aldrig klickat till 100%, hon är inte riktigt min "typ" av häst egentligen, men vi har lärt oss att kunna arbeta bra tillsammans i stort sett varje dag, men det har tagit sina år! ;)

 

 
 
 
 

 
Anonym

Hur gammal är C? :)

 

Svar: Han är hela 18år gammal. Dock är den siffran bara kroppslig, i hjärnan är han fortfarande 2,5år. Haha ;) 

 

 

Världens sötaste! 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0