Knakeliknak

Vet inte riktigt vad som händer inuti mitt knä nu för tiden, men ja knakar gör det för fullt så fort jag sträcker på det, sen har det även börjat förstöra ridningen lite för mig.. Inte bra! 
 
 
 
Iaf så har tre hästar motionerats idag, Älgen fick den stora äran att vila pga mörker, lata mattar och kasst knä. Men de andra tre fick minsann röra lite på fläsket! 
 
 
Började med att tömköra Herr Quando. Ett tag nu så har han spänt sig väldigt mycket under arbete, musklerna på rygg och rumpa skall ju "skaka" när de rör sig och jobbar rätt, men på han har de varit helt stilla, därav hans omusklade kropp. Så på senaste tiden har allt fokus legat på att få han att slappna av i rygg/rumpa och komma ner till en bra form. Innan de jobbar helt rätt så kan man inte börja med olika rörelser osv för då blir det bara fel.
 
Men idag var han riktigt avslappnad från första stund, så därför blev det lite mer jobb, inget avancerat såklart, men mycket samling-längning och verkligen se till att allt kom bakifrån. 
 
Han jobbade på väldigt fint hela tiden och såg otroligt snygg ut på slutet när han verkligen kom igång. Min lilla drömgris! 
 
 
Han har även tappat den där fula gula färgen han hade i somras och har nu istället en riktigt snygg mörkbrun nyans. Mama likes!
 
 

Sen fick Stina och Castro ett pass i Änget, mamma red sin lilla fux och jag red min stora. Idag fick jag inte riktigt till ridningen som jag fått de senaste passen, min kropp ville inte riktigt lyda mig och jag hamnade i min "gamla" ridning. Så ja det ledde till att han var ganska stel i sidorna och släppte inte riktigt efter. Men glad och positiv var han, och gjorde allt jag bad han om, men det är inte så lätt att gå perfekt när inte matte rider perfekt. Nya tag imorgon helt enkelt. :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trist med ditt knä hoppas du kan få bukt på det :)

2013-10-09 @ 13:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0