Hösilage i hela näsan.

Ja det är precis vad jag har hela dagarna, känns det som iaf. 
 
Vi har nämligen öppnat upp första balen av vårat egna hösilage, helt okej faktiskt, perfekt "tjocklek" på stråna, inte speciellt blött och bara lite små dåligt i kanterna, dock är ju jag en mest överdrivna personen när det gäller mina fyrbenta, så bara för att vara säker på att jag inte ger dom något som är halvbra så är jag tvungen att lukta på i stort sätt varenda litet strå, vilket innebär att, som rubriken lyder, jag har hela näsan full med hö, mycket mycket mysigt... Höhö
 
 
 
Annars så har Q och Ä vilat nu i två dagar efter Pay and Jumpen och tanken är att de skall få bli tömkörda imorgon. Quando bockade dock runt som en galning imorse när jag släppte ut han i hagen, väldigt glad att han inte riktigt spelar ut sina bockar så pass mycket när jag sitter på, satan i gatan han är lite för bra på det där... ;) 
 
Iaf så är det väldigt kul att se hur pigg och glad han har blivit, han ser liksom i stort sätt alltid väldigt lycklig ut, öronen spetsade, busar runt i hagen som en galning varje dag, står och naffsar på Castro över staketet, skall alltid komma fram och mysa med en när man är i hagen, ja han verkar allmänt glad, hela tiden. 
 
 
 
 
 
Castro och Stina fick åka till ridhus idag, hoppade en studs på Castro (4 hinder på volt), vilket han tyckte var lite jobbigt, stönade varje gång han hoppade, haha, hinder på 1.50m är inga problem, men en studs på 70cm är grynt jobbigt. ;) 
 
Annars fick jag inte riktigt till ridningen idag, jag vet inte vad som är fel men jag rider bara dåligt, ingen känsla och jag blir bara spänd av någon konstig anledning. Nej jag får skärpa till mig nu och börja rida klokt igen, inte snällt mot min gamling att han är tvungen att stå ut med sin amatör till matte. ;) 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick Pay and jumpen?

2013-10-30 @ 07:20:24
Postat av: Anonym

Hur gick Pay and jumpen?

2013-10-30 @ 07:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0