Fin Älg!

Igår stod hopplektion på Älgens Schema. 6 Hinder efter sig på meddellinjen, hur i helvete skall det gå, tänkte jag när jag kom in. Bom-Räcke-Ett galoppsprång-Räcke-Två galoppsprång-Oxer-Två galoppsprång-Räcke-Ett galoppsprång-Räcke. 
 
Men ja hon slutar då aldrig att förvåna mig den där hästen. Som mest så har hon hoppat trekombination med två galoppsprång mellan varje hinder (bara räcken), eller linje med tre hinder med tre galoppsprång mellan varje (bara räcken). Iaf så kom vi in lite vingligt då det var så kort att rida på i galopp, hon är ju inte så stark i sin galopp ännu, men sen tog hon allt spikrakt och det fanns inte en enda tvekan. Jag bestämde att vi bara skulle ta den två gånger eftersom det suger ganska mycket på deras kroppar och när hon inte är fullt igång och tog den så perfekt de två första gångerna så fick det räcka för henne. 
 
Annars hoppade vi även två bågar, räcke-räcke och räcke-oxer. Hon hoppade så fint, dock var hon lite trött de två sista sprången, men hon tar dom utan att tveka och hon hoppar fint ändå, bjudningen försvinner lite bara, men som sagt, hon är ju knappt igång ännu. Hon är så jävla Cool den där lilla bruna damen. 
 
 
Ibörjan var hon dock inte lika rolig, korsgalopp, alla ben åt olika håll, sken mot hindren och vingel hit och dit. Men när jag sagt till henne om vart alla ben skall vara så blev hon otroligt fin, visst har hon fortfarande korsgalopp då och då, men det blir bättre iaf! Man måste verkligen ge henne det stödet för att hon skall kunna balansera sig själv klokt! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0