Favoritbebisen!

Idag var första dagen ute på farmen för Lillgrabben. Jag var lite nervös över att släppa ut han i hagen, och ja när han de första minuterna tänkte spränga grinden ett antal gånger vart jag ännu mer nervös, kanske att han skall stå inne en dag ändå... 
 
Men som tur var så lugnade han ner sig ganska fort. 
 
Självklart fick Lillgrabben ta över den största hagen, vilket Castro kanske inte var helt nöjd med eftersom det var hans hage med eget äppelträd osv. ;) Iaf så började vi med att ta en promenad runt hagen så att han visste vart staketet slutade, visade hö och vatten osv, när det kom små buskar så hoppade han över dom och när Castro blev lite närgången så smälde hans bakben rakt upp i trästaketet, lite attityd har han allt. ;) 
 
När jag släppte han så sprang han fram och tillbaka mellan mig och de andra hästarna, bockade lite och gnäggade mycket. Men jag måste ändå säga att han inte har helt kassa gångarter, lite rörelser har han allt, tyvärr är han lite för bra på att bocka... ;) 
 
Castro och Quando hakade på bockandet, Quando smidig som en katt och Castro lite mindre smidig.... Hehe Men så fort Stina kom ut i sin hage så lugnade allt ner sig. 
 
Tanken är ju att han och Quando skall gå tillsammans i stora hagen sen. Idag så agerade Q moraliskt stöd åt Lillen, han sket i sitt hö och stod intill L istället, när jag var inne och mockade så hörde jag att en häst pep massa gånger, självklart tänkte jag "va fan nu står Castro och retar Älgen över staketet igen", så jag går ut för att skälla lite på Herr C, men istället ser jag L stå och naffsa lite på Qs mule medans Q står och piper, dock såg han inte ett dugg arg ut eller liknande, haha så söta. 
 
 
Sen när jag åktre hem över Lunch så hade Lillen lyckats ta sönder hölådan i sin hage, totalt, som tur var så var inte han skadad iaf. Han visste väl att jag beställt nya hönät som skall hängas på annat vis sen så lådorna skulle ändå pensioneras inom kort. ;) Knasponnyn! <3 
 
 
Det är detta som kallas kärlek! hehe 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0