Enbart kärlek!

Han den där lilla skapelsen som kom till oss för ca 1.5år sedann måste vara den mest absolut underbaraste individ som finns. Det verkar inte finnas något ont i han, kanske alla bebisar är likadana, jag har ingen aning, det är första gången jag är med i en ny hästs resa genom livet. 
 
Det jag vet är att han stulit mitt hjärta, fullständigt. Han verkar ha ett sånt förtroende för mig/oss i familjen, han litar fullständigt på en. Så fort man går in i hans hage så står han där vid ens sida, lägger huvudet på ens axel och bara står och myser.
 
Om jag går någonstans så går han efter, om något blir lite läskigt, tex en stor Castro som vill busa, så kommer han upp bredvid en så att jag kan skydda honom, dock är han aldrig uppe i famnen eller stressad när han står bredvid en, utan han verkar bli väldigt lugn och harmonisk runt oss människor, bredvid matte kan inget farligt hända, typ.
 
Ni kanske tycker jag låter hur töntig som helst osv, men det är något väldigt speciellt med denna lilla filur, han har något som ingen annan har, och jag är så rädd varje dag att något skall ta honom ifrån mig. Det är som att han skulle vara min egna son och inte "bara" en häst! Min vackra! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte ett dugg tycker det låter härligt :)

2013-10-18 @ 13:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0