Strålande förutsättningar.

Imorgon bär det av till Södertörn med gammelmannen för att tävla om 10 000:-. Leder än så länge men nej inget är säkert när det gäller den hästen, men man måste försöka iaf. ;)


Jag har noll förväntningar och är ganska säker på att komma hem tomhänt. Men kul skall vi ha iaf!


Med tanke på vilket humör han var på idag så kommer vi inte komma så långt. Började med att rida barbacka på ängen på andra sidan vägen. Castro var pigg pigg pigg och bockade loss lite i galoppen, jag höll på att flyga av och bestämde att gå till den vanliga ängen bakom stallet, men där var det samma visa. Så då gick jag in och satt på tömkörningsgjorden och gick ut till ängen igen, mycket galopp och en fin häst som jobbade bra genom kroppen. Gick in igen och bytte till sadel, ut till åkern igen och upp i galopp, bock första galoppen men sen överlistade jag min kära vän och då blev han sitt normala jag igen. Ut i skogen och trava av på långa tyglar - lycklig häst.


Vet inte riktigt vad det var med den gamla idag, men tror det berodde mycket på att vi grälade lite innan när jag klippte honom och då skulle han testa mig i kombination med för mycket energi.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0