Onsdag

Förstår inte hur man kan vara så trött som jag är hela tiden, skulle lätt kunna sova säkert 20h om dygnet. Usch inte jätte kul. 
 
 
Här om dagen så skulle jag bara äta lite frukost och se ett avsnitt av "I'ts always sunny in Philadelphia" i Larven innan jag skulle gå ut och motionera hästarna, detta slutade dock med att jag somnade och vaknade inte förens 14. Ops så det kan gå... 
 
 
 
Annars har jag ställt mig i en godisskål så att allt godis flög ut över hela golvet, tappat en vattenkokare full med vatten över både mig själv och stallgolvet och sen för att göra allt lite bättre så hade jag även fingrarna ivägen när jag sen skulle hälla ut det varma vattnet i betforn, råkat vända upp och ner på en sked full av smält glass över en filt samt golvet, snubblat över en tunna i mörkret, nockat mig själv med en hink när jag skulle ge Castro mat, stängt igen en dörr över min stortå så att den är helt blå, ja men ni vet sånt där klumpigt som jag alltid lyckas med. ;) 
 
 
 
 
 
Vidare till hästarna nu då. 
 
 
Castro och Älgen fick bli tömkörda idag. Älgen var riktigt fin och gick inte i korsgalopp någongång, eller ja där var jag väl inte helt ärlig eftersom hon fick helt plötsligt dåra och skulle bocka och skena runt som en liten galning några varv så att jag höll på att tappa henne, hon har fått en sån jävla energi helt enkelt. Men ja förutom det så var hon riktigt riktigt fin, hon blir ju till och med jävligt snygg att se på när hon arbetar rätt. ;) 
 
 
 
 
 
Castro däremot var lat som en lite sköldpadda, snacka om att han kan se gammal ut ibland... Men ja efter ett tag så kom han igång iaf och då gick han fint! Han fick bara ett väldigt lugnt pass eftersom Lillemor kände igenom honom igår. :) 
 
 
 
 
 
Sen åkte vi till ridhus med Stina och Quando. Jag började med att rida Q medans mamma red fram Stina. Han var väldigt fin i traven, låg och lyssnade helt okej framåt. I galoppen var han också oftast låg men framåtbjudningen förvinner helt och han går emot skänkeln ganska mycket. Men ja formen är mycket bättre nu iaf så jag får väl bara hoppas på att framåtbjudningen kommer om ett tag när han satt mer muskler och fått mer ork. :) 
 
 
 
 
 
Stina ponnyn var det full fart på idag, pigg som bara den och det tog ett ganska bra tag innan hon kunde slappna av och inte göra allt på en och samma gång i sken. Haha Dressyrponny var det hon var ja. ;) 
 
 
Men när hon väl lugnade ner sig så gick hon fint, förvänd galopp gjorde hon riktigt bra idag och även skänkelviknigar, byten gjorde hon några bra men hon är ju lite för snabb där. Hon var även lite mer stadig i formen på slutet, vickade inte på huvudet som hon väldigt ofta gör annars. Så ja i det stora hela så gick hon fint, träning är ju enligt henne ganska överskattat så man får ta henne lite som hon är för dagen. ;) 
 
 
 
 
 
Sen måste jag även raka alla mina hästar igen. Jätte kul, eller nja kanske inte... Men de blir så svettiga och jag tycker så synd om dom när man släpper ut dom helt blöta i hagen med bara utetäckena på, inte helt okej! :/ Så ja det skall jag väl försöka fixa imorgon. Iaf någon häst. Dock är jag alldeles för bortskämd med mina hästar, de rör sig knappt ur fläcken och man kan klippa dom precis överallt, men Älgen däremot är inte riktigt lika rolig, hon är så himla ljudkänslig så det var ett jävla pussel att få henne klippt förra året, och ja förra året orkade jag ju bara klippa bokstavligt talat halva henne, snyggt... Hehe Men ja hon blir så satans svettig nu så detta måste göras inom snar framtid (försöker övertala mig själv här och nu att hon måste klippas, hehe) 
 
 
Nej om man kanske skulle hoppa i duschen och spola av allt hår från Saras häst som jag klippte förut i kväll. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0