My Little Pony

Herr Q och fru Älg fick en tur i skogen idag. En helt vanlig tur med lite skritt, trav och galopp. Dock fick vi oss ett litet gott skratt när vi skulle över diket på vägen hem. Jag skulle hoppa över med Q först så att jag kunde filma när Älgen hoppade, då hon hoppat rejält högt över de senaste gångerna. Men ja denna gång var det jag och Q som skuttade lite knasigt. Jag tänkte, ja men han hoppar väl rakt fram eller åt höger eftersom staketet till Stinas hage är åt vänster, men nej Q tänkte precis tvärt om, så han hoppar rakt ut till vänster och hamnar i staketet, tvärnitar i rena chocken och ser helt förvirrad ut. Ja egentligen var det ju inte speciellt kul eftersom jag trodde jag skulle dö, ni skulle hört mitt fina QUANDO i väldigt låg och kvinlig röst, hehe. Men ja han är inte som alla andra kanske, ibland undrar man verkligen hur de där djuren tänker. Helt Galen.
Tur att han inte hoppade staketet iaf, vilket jag är helt säker på att han skulle gjort om det inte var så att han tog ett sånt jätte skutt så att han stod bokstavligt talat i staketet.
 
Och nej inte hoppade Älgen lika kul som hon gjort innan heller, så någon bra film att visa finns inte. ;)
 
 
 
 
 
 
Sen åkte vi med C och S till ridhus. La ut 2 bommar på ena långsidan med 21m mellan varandra. Till en början gick det jätte bra, jämna och fina galoppsprång på spikrakt spår i båda varven, men sen slutade jag inte i tid och lyssnade inte på Castros signaler, så ja då sa han ifrån, ganska mycket, inte ofta vi hamnar i dessa lägen längre men idag råkade jag pressa för mycket, och han är ju som han är, han säger till direkt när jag gör fel, så ja vi stod lite på bakbenen och höll på, men sen kunde vi fortsätta i trav+galopp utanför bommarna utan problem och avspända, mycket beröm.
 
 
Imorgon får gubben ta ett litet lugnare pass och känna på att jag kan vara förstående ibland också. ;) Och sen lämnar jag över han i en veckas tid åt min moder då jag åker iväg med Q till landet på "äventyr". ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0